StoryEditor

Šéf slovenskej Škody pre HN: Automobily zlacňovať nebudú

18.03.2021, 15:48
Tlak na vysoké štandardy bezpečnosti, nárast cien vstupov, inflácia či technológie potrebné na splnenie prísnych emisných štandardov ďalej pôsobia na predajnú cenu, povedal v rozhovore Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko.

Predstavenie štvrtej generácie modelu Fabia je na spadnutie. Čo od nej očakávate?
Fabia patrí dlhodobo k najpredávanejším modelom na trhu. Uvedenie novej štvrtej generácie bude v tomto roku najväčšou udalosťou značky a očakávame, že začiatkom jesene ju už budeme predávať aj u nás na Slovensku. Prichádza na novej platforme MQB A0 a ponúkne moderné technológie známe z vyšších tried až 43 Simply clever riešení a najväčší priestor vo svojej triede.

Hovorilo sa aj o tom, že Fabia už nebude vo verzii kombi, aby si nekonkurovala so Scalou. Nakoniec sa však rozhodlo, že tento obľúbený model bude vyrábaný aj naďalej.
Prvoradá bola diskusia o tom, aké kapacity má Mladá Boleslav. Tento problém sa však vyriešil relokáciou výroby pre nás z hľadiska Slovenska tým najlepším spôsobom. Pôvodne bola totiž výroba následníka modelu Superb plánovaná v Turecku. Umiestnenie a konečné rozhodnutie o výrobe Superbu v Bratislave vnímame veľmi pozitívne, keďže je možné v blízkosti využívať synergie už existujúcich výrob a dodávateľov. Ak sa však vrátim k Fabii Combi, tak práve tento model je symbolom značky. Je to variabilné, priestranné, funkčné, dizajnové auto a navyše za rozumnú cenu. To je kombinácia faktorov, ktoré sú pre Škodu typické. Jeho obľubu u nás potvrdzuje aj fakt, že verzia kombi tvorí až 48 percent predajov Fabie.

Predaje nových vozidiel v minulom roku zažili prudké ochladenie. Nie všetci však stratili rovnako. Vy ste sa ako jedna z mála značiek v oblasti trhového podielu posilnili, k čomu vám výrazne pomohla aj spomínaná Fabia. Ako hodnotíte minulý rok?
Asi ako každý sme s takouto situáciou nerátali. Bol to bezprecedentný a nevyspytateľný rok. Museli sme zavrieť showroomy, zastaviť výrobu na 39 dní, a to v situácii, keď Škoda pre nedostatok kapacít bojovala o každé jedno vyrobené auto. Situácia nám však poskytla impulz na prehodnotenie procesov. Snažili sme sa bojovať s pandémiou ako ostatní, prvoradé bolo zdravie zamestnancov. Taktiež bolo nutné robiť opatrenia v dodávateľskom procese a obstarávať diely po prípadnom výpadku dodávateľov. Často nám práve chladná hlava umožnila to, že sme jednotlivé vlny dobre zvládli. Počas 125-ročnej histórie Škody sme zažili ťažkých situácií neúrekom a aj počas ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-08-07 09:23:36 - Feat.: - Title: Štyri Fabie z 10 predáme s automatickou prevodovkou, hovorí šéf Škody pre HN 02 - Modified: 2022-05-07 22:38:43 - Feat.: - Title: Nová Fabia je výrazný drobec s dobrým vkusom. No s trochu výstrednejšou cenou 03 - Modified: 2022-05-06 20:51:31 - Feat.: - Title: Dostupný základ zo Španielska? Malé elektromobily Škody, Cupry a Volkswagenu prvýkrát oficiálne 04 - Modified: 2022-03-31 11:24:40 - Feat.: - Title: Drobnosť spôsobujúca požiar. Volkswagen zvoláva vyše stotisíc áut rôznych značiek 05 - Modified: 2022-03-25 08:16:12 - Feat.: - Title: Škoda tento rok predstaví zásadnú novinku. Jej autá budú mať úplne nový dizajn
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
21. november 2024 22:58