Škoda Favorit, prvý vklad mladoboleslavského podniku do hry o jeho budúcnosť, dostala v roku 1995 od nového vedenia známku štyri až päť. "To znamená, že by sa Favorit vôbec nedal uviesť na západný trh," spomína v rozhovore pre Lidovky.cz Detlef Wittig, bývalý vysoký manažér koncernu Volkswagen a čestný občan mesta Mladá Boleslav, ktorý v roku 2004 vystriedal Vratislava Kulhánka na čele Škodovky.
LN: Aký bol váš prvý dojem, keď ste v roku 1995 počul, že máte ísť do Mladej Boleslavi pomáhať riadiť českú automobilku ako nový člen predstavenstva?
Na jednej strane som bol strašne prekvapený. Ale na druhej strane som si hneď vybavil určité veci. V roku 1993 som bol v Škode prvýkrát a bol som udivený, čo všetko by bolo nutné tam urobiť. A v rokoch 1994-1995 sa podniku príliš dobre nedarilo, takže som mal v roku 1995 obavy, či sa mi podarí tú úlohu zvládnuť.
LN: Zvažoval ste, či ten post vôbec vezmete?
Samozrejme. Prvýkrát po pracovnej stránke, či to zvládnem, bola to naozaj veľká výzva. A potom tiež súkromne, išlo o rodinu. Ale moja pani hneď povedala, že so mnou pôjde rada, takže moje rozhodnutie bolo rýchle.
LN: Už v tej dobe ste mal za sebou niekoľko zahraničných misií ...
Áno, predtým som bol v cudzine už mnohokrát. Bol som vo Francúzsku, v Japonsku, v Kanade. Ako človek zodpovedný za zahraničné obchody koncernu Volkswagen som pobýval v mnohých krajinách, ale tiež som veľa jazdil na zahraničné pracovné cesty.
LN: A kde ste pobudol najdlhšie?
Tu v Česku, kde som strávil osem rokov. Hoci som mal pocit, že vlastne vôbec v zahraničí nie som, cítil som sa tu veľmi dobre.
LN: A čo ostatné krajiny?
Keď idete do nejakej ázijskej krajiny - ja som vtedy bol v Japonsku -, to vtedy ešte bolo veľmi ťažké. Bolo to strašne ďaleko, ko...
Zostáva vám 85% na dočítanie.