Firmy spoza Veľkého čínskeho múru zasa dorazili sondovať terén, aby zistili, že v Európe to na extra zárobok z predaja áut rozhodne nevyzerá. Čínske autá jazdia oživiť autosalón do Frankfurtu už pätnásť rokov a ani tento ročník teda nebol výnimkou, píše iDNES.cz.
Keď sa v roku 2005 značka Geely predstavila Európe na autosalóne IAA, vyslúžila si posmešky. Kupé s bizarným menom Beauty Leopard vyzeralo a páchlo ako čínsky stánok s teniskami. Číňania vtedy boli schovaní v tmavom kúte haly, kam zablúdil len ten najsvedomitejší návštevník. Dnes už parkujú Číňania v hlavných expozíciách pohromade so zabehnutými značkami.
Stále je to však hlavne demonštrácia sily, progresu, žiadne veľké plány na vstup do Európy vidieť nie sú. Prekážok je príliš a pozitív len veľmi málo. Prvou ťažkosťou je európsky zákazník: je najnáročnejší na svete, chce servisné zázemie, istotu, kvalitu a tiež nejakú tradíciu. Vybudovanie servisnej a dílerskej siete stojí obrovské peniaze, obísť to predajom alebo prenájmom cez internet môže uspokojiť len veľmi malú skupinu zákazníkov.
Ďalšia ťažkosť je v obmedzenom trhu, na ktorý sa musí auto z Ázie doviezť, to sú peniaze, doprava a clo navyše. Autá pre Európu navyše musia spĺňať európske predpisy, ktoré sú často výrazne odlišné, takže je potrebné vozidlo pre tých pár dobrodruhov, čo si chcú o niečo lacnejší automobil z Číny vyskúšať, napríklad čiastočne vyvinúť znova. To všetko v čase, keď je Európsky trh v úzkych.
Tento rok Frankfurt okrem automobiliek, ktoré sa v Európe predstavujú premiérovo - napríklad z...
Zostáva vám 85% na dočítanie.