Technológie sa hýbu míľovými krokmi vpred a čo bola kedysi vymoženosť len skutočne luxusných vozidiel, je dnes bežná súčasť často už základnej výbavy modelov súčasnosti. Na prvý pohľad skvelé, no štúdia spoločnosti J.D. Power hovorí niečo iné.
Upozornenia od nových asistenčných systémov v automobiloch môžu byť totiž až tak otravné, že ich niektorí motoristi radšej vypínajú. Vyplýva to z najnovšej štúdie tejto spoločnosti.
Nahnevaní vodiči sa tiež môžu podľa štúdie pri ďalšom nákupe vozidla rozhodnúť, že podobné systémy už vo výbave auta nechcú. To môže byť problém pre samotných výrobcov vozidiel, ktorí chcú predávať technológie a pripravujú tým ľudí na plne automatizované vozidlá, uviedla spoločnosť J.D. Power.
"Automobilky utrácajú množstvo peňazí za vývoj pokročilých technológií, neustále upozornenia však môžu vodičov zmiasť a otráviť," uviedla zástupkyňa J.D. Power Kristin Kolodgeová. "Technológia nemôže pôsobiť ako otravný rodič. Nikto nechce byť neustále informovaný, že neriadi správne," dopĺňa.
Podľa štúdie je napríklad pre majiteľov áut problematická technológia, ktorá udržuje vozidlo v jazdných pruhoch. V priemere 23 percent vodičov s týmto systémom považuje upozornenia za otravné.
Systém buď detekuje prechod cez čiaru a využije na upozornenie akustický a vizuálny signál, alebo modernejšie verzie dokonca zasiahnu do riadenia, aby vozidlo vrátili "na správnu koľaj".
Výsledky sa líšia podľa značiek áut, avšak až zhruba 30 percent považuje upozornenia za protivné. Z vodičov, ktorí nemajú radi tieto upozornenia, ich 61 percent niekedy tento systém deaktivuje a jazdí bez asistenta udržiavania v jazdnom pruhu.
Zo šiestich kategórií, ktoré prieskum pokrýval, vyšli najlepšie systémy ochrany pred kolíziou, ako je automatické brzdenie. Priaznivo hodnotili užívatelia tiež takzvané zrkadlenie telefónu v aute, ďalej potom komfortné funkcie ako rozpoznanie hlasu a ovládanie klimatizácie, a zábavu či konektivitu.
Piata v hodnotení skončila potom podpora riadenia, ako je napríklad detekcia zle viditeľných miest, a posledná bola následne navigácia.
Prieskum tiež zistil, že 69 percent majiteľov má vo svojom vozidle podporu Apple CarPlay alebo Android Auto od Googlu. Systémy zrkadlenia telefónu tiež začínajú ohrozovať predaj továrni inštalujúcich navigačné systémy, napísala agentúra AP.