Po rokoch správ, ktoré ortodoxným fanúšikom značky prinášali jednu ranu za druhou, je tu konečne taká, v ktorú už asi nikto nedúfal. Ťažko povedať, kde a kedy to celé začalo. Je však isté, že to bolo po príchode nového storočia.
Mníchovský výrobca BMW si desaťročia budoval imidž športovo orientovanej značky, čo zaujímalo a lákalo tých fanúšikov, na ktorých si táto zakladala. Tých aktuálne nepochybne poteší, že BMW segmentu MPV končí.
Fanúšikovia vďaka jasnej vízii a nastaveným hodnotám vedeli, že "bavorák" nemá v ponuke predokolky, má oranžové podsvietenie budíkov, prístrojovky sú natočené na vodiča, model divízie M nemá turbo ani pohon oboch náprav, šesťvalec môže byť len radový a každé BMW definuje radosť z jazdy.
Ostatné takmer dve desaťročia však ukázali, že väčšina tradičných hodnôt ustúpili biznisu. Niektoré prielomy skutočne museli prísť a každý rozumný fanúšik viaceré kroky BMW za ostatné roky pochopí či dokonca uvíta.
Je zrejmé, že novú turbo éru nemohli ignorovať, že museli prísť M modely na báze veľkých SUV (a bude ich ešte viac), že tradičné výkonné modely M môžu byť vhodné na celoročné použitie len s pohonom oboch náprav a že oranžová nie je jediná a možno ani najvhodnejšia farba pre budíky.
No BMW stále tvrdí, že úžitkové autá, dodávky, karavany, nákladiaky či autobusy nerobí preto, lebo tie neprinesú radosť z jazdy. Naopak, preto dlhodobo robí skvelé motorky, lebo tie radosť z jazdy nosia na priehrštia.
A práve tejto stále platnej filozofie sa predstavenie MPV modelov BMW 2 Active Tourer a BMW 2 Gran Tourer priečilo. Akokoľvek do portfólia a hodnôt značky nezapadali, prišli do portfólia. V ničom zásadne neohúrili a k tomu najkrajšiemu s vrtuľkou v znaku mali tiež ďaleko. Prešlo desaťročie (od momentu rozhodnutia, že vzniknú) a vraj nedostanú svojich ďalších nástupcov.
O tom, že BMW neplánuje pokračovať vo výrobe radu 2 Gran Tourer, sa našli informácie už v marci 2019. Nástupcu rovnako nedostane ani BMW radu 3 GT. No stále sa zdalo, že BMW 2 Active Tourer, teda prelomová a historicky prvá predokolka mníchovského výrobcu, v ponuke ostane. No teraz sa zdá, že ani to nie je pravda.
Produktový viceprezident Peter Henrich tvrdí, že ich MPV síce urobili skvelú prácu a k značke prilákali úplne nových klientov. S tým sa asi dá súhlasiť. Koľko ich v konečnom dôsledku bolo je však druhá vec. Dnes vraj tento segment už nie je v centre toho, čo BMW reprezentuje. Henrich spolu s manažmentom značky verí, že klientov BMW radu 2 AT a GT zlákajú na novú ponuku športovo-úžitkových vozidiel.
Teda pardon, SAV (Sport Activity Vehicle) ako ich v Mníchove radi volajú. Chápeme, že manažment sa dal do boja voči fakticky každému produktu, ktorý ponúka odveký najväčší konkurent - Mercedes-Benz. V tomto prípade triedy B. Nutné to však nebolo, lebo ponuka hviezdy vždy bola a dlho bude oveľa pestrejšia. Teraz sa v BMW však uvoľní miesto možno pre štýlovejší a zábavnejší model, než rodinné MPV.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.