Záujem o elektromobily možno pomaly rastie, avšak pre ich pomerne vyššiu cenu a často „divný“ dizajn sa nepredávajú „na tisícky“. Nissan Leaf je v tom tak trochu výnimka. Nie je úplne najlacnejší a dizajn prvej generácie je minimálne diskutabilný.
Napriek tomu je vcelku úspešný. Automobilka oznámila, že predali už cez 400-tisíc Leaf-ov, čo je na elektromobil úctyhodné číslo. Ide o prvý elektromobil, ktorému sa podarilo dosiahnuť takéto vysoké číslo. Inými slovami, Nissan Leaf je najpredávanejší elektromobil na svete.
Prvá generácia Nissanu Leaf prišla na trh ešte v roku 2010. O sedem rokov neskôr prišla na svet druhá generácia, ktorá okrem lepšieho dizajnu prináša zákazníkom aj výkonnejšiu verziu 3.Zero e+ Limited Edition.
Tá je s výkonom 160 kW (217 koní) vskutku naozaj zaujímavý elektromobil. Spomínaná verzia je však limitovaná, preto za výsledok toľko predaných Leafov prakticky vôbec nemôže.
No práve Nissan Leaf je príkladom elektromobilu, ktorý v druhej generácii vyzerá ako auto zo „súčasnosti“, a má už zmysel pre veľký okruh záujemcov. Druhá generácia má napríklad poloautonómny systém ProPilot alebo možnosť ovládať auto iba jedným pedálom, takzvaným e-pedálom. Miera rekuperácie je totiž taká veľká, že klasický brzdový pedál vo väčšine prípadov nepoužívate vôbec.
Nissan tiež uviedol, že od začiatku predaja prvej generácie s Leafom užívatelia najazdili viac ako 10 miliárd kilometrov a ušetrili pritom cez 3,8 milióna barelov ropy ročne (približne 604 miliónov litrov ropy ročne). To sú skutočne úctyhodné čísla.
Leaf je stále mimoriadne obľúbený v celej Európe, minulý rok to bol najpredávanejší elektromobil v Európe a najpredávanejšie auto v Nórsku, v krajine, kde elektromobily "ovládli trh".
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.