Emisné limity sú stále prísnejšie a automobilky sú preto nútené prinášať čo možno najefektívnejšie a najekologickejšie pohony vozidiel.
Do popredia sa teda následne začali dostávať hybridy, plug-in hybridy (s možnosťou dobíjať zo zástrčky) či plne elektrické automobily.
Kórejský koncern Hyundai Motor Group však momentálne predstavuje zaujímavé riešenie dopĺňania potrebnej energie. Hlavným prvkom novinky je integrovanie solárnych panelov, slúžiacich na výrobu elektrickej energie, do kapoty či strechy vozidla.
Spomenúť treba, že uplatnenie nenájdu výhradne v elektrických či hybridných autách, ale zlepšia efektívnosť taktiež pri spaľovacích motoroch.
Prvé solárne panely by sme mali nájsť zabudované v strešných panoramatických oknách modelov s klasickým spaľovacím pohonným ústrojenstvom, kde bude ich úlohou znížiť hodnoty emisií CO2.
V budúcnosti však koncern prinesie tiež riešenie, kde budú solárne panely využívať prakticky celá "horná" časť vozidla (strecha, kapoty, veko kufra) a budú produkovať energiu ukladanú do akumulátorov.
"V budúcnosti budú k vozidlám pripojené rôzne typy technológií na výrobu elektrickej energie, vrátane systému solárneho nabíjania. To im umožní vyvíjať sa z pasívneho zariadenia, ktoré spotrebuje energiu na riešenie, ktoré aktívne generuje energiu," povedal Jeong-Gil Park, výkonný viceprezident divízie inžinierskeho dizajnu spoločnosti Hyundai Motor Group a vývojár technológie.
Z pohľadu zákazníkov by malo ísť o zníženie spotreby, emisií a nijak by pritom nemal utrpieť ani celkový dizajn. Automobilka hovorí o čo možno najelegantnejšom zakomponovaní solárnych panelov do karosérie.
Zatiaľ čo panely pri spaľovacích verziách modelov majú prísť do praxe vo svojej prvej generácii už po roku 2019, na využívanie solárnych panelov pri elektromobiloch či hybridoch si budeme musieť ešte nejaký ten čas počkať.
Aktuálne totiž ešte prebiehajú rozsiahle testy, ladenie systémov a konečný vývoj tohto riešenia.