Česká automobilka Škoda vyrobila svoje vôbec miliónte športovo-úžitkové vozidlo. Ak si však myslíte, že najväčšími číslami predaja sa môže pýšiť Kodiaq, ste na omyle.
Základný kameň úspechu palety áut SUV značky Škoda totiž položil ešte v roku 2009 model Škoda Yeti, ktorý však nie všetci považujú za pravé SUV. Pravdou však je, že dnes sú na trhu už aj mnohé "menej-SUV" autá, ktoré sa radia do tohto segmentu.
Ukončenie výroby modelu Yeti prebehlo v roku 2017, pričom za tento čas bolo zákazníkom dodaných viac ako 680-tisíc kúskov. Začiatok súčasnej SUV ofenzívy odštartovala na jar Škoda Kodiaq. Tá si vyslúžila obrovské množstvo pozornosti a to nielen v domácom Česku či na Slovensku.
Novinka sa stala okamžite predajných trhákom a výrobca modely nestíhal v pomere k objednávkam vyrábať. Neskôr v minulom roku potom prišiel na svet aj menší súrodenec s označením Karoq. Rovnako ako Kodiaq zožal okamžite veľkú popularitu a teší sa veľkej obľube.
Tohtoročná jar následne priniesla aj, pre niekoho možno úplne neznámy, model Kamiq. Ide o exkluzivitku vyrábanú českou Škodou výhradne pre čínsky trh.
Pozrite si tiež unikátny študentský koncept SUV-kabrioletu s označením Sunroq:
Vôbec miliónte vyrobené auto segmentu SUV je zo závodu v Kvasinách práve Škoda Karoq s 1,5-litrovým motorom TSI, ktorý ponúka deaktiváciu polovice valcov či výkon 110 kW (150 koní). Spojený je so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG a prichádza v zelenom Emerald lakovaní s výbavou Ambition.
Auto bolo určené pre španielsky manželský pár Eike Schröder a Carmela Garbajosa. Podľa informácií automobilky, pán Schröder sa pre Karoq rozhodol vzhľadom na spracovanie, presvedčivý pomer cena/výkon a bohatú ponuku moderných technológií.
V tabuľke nižšie si môžete prezrieť predajné čísla jednotlivých modelov segmentu SUV značky Škoda. Na prvom mieste však nie je Kodiaq, ale starší model Yeti, ktorého nahradila v súčasnosti už Škoda Karoq.
Škoda Yeti - 684 500
Škoda Kodiaq - 215 700
Škoda Karoq - 87 800
Škoda Kamiq - 12 000