Najnovšie BMW 8 aktuálne prichádza do predaja a značka zverejnila už rovno aj nemecký cenník, ktorý je platný od júna 2018. Ide o prvú verziu, ktorú automobilka predstavila.
Oba základné motory začínajú so šesťcifernou sumou. Vznetový variant začína na cene rovných 100-tisíc eur, verzia s označením M850i je drahšia o ďalších 25 700 eur.
Kompletný cenník modelu BMW 8 pre Nemecko si môžete pozrieť tu.
Keď si to však porovnáte s limuzínou BMW radu 7, ktoré v rovnakej vznetovej verzii vychádza na skoro rovnaké peniaze (99 600 eur), 750i sa aktuálne nedá kúpiť, nie je to až taký veľký cenový rozdiel.
Obzvlášť, ak si zoberieme fakt, že prvá generácia BMW 8 bola voči vtedajšej sedmičke drahšia o približne 25 percent. Vrcholné BMW M850i začína s vlastnou výbavou, základný diesel si môžete kúpiť aj vo verzii M Sportpaket a M Technic Sportpaket. Čo nás však udivuje, je v sérii dostupná 2,5-zónová klimatizácia.
V M Technic Sportpakete máte v sérii napríklad 19-palcové brzdové disky alebo športový diferenciál, za ďalší príplatok tritisíc eur však dostanete aj karbónovú strechu.
Za nemalých 650 eur sú následne k dispozícii niektoré prvky v interiéri, ako napríklad ovládač iDrive, tlačidlo Start/Stop alebo volič rýchlostných stupňov v luxusnom sklenenom prevedení.
Ponuka BMW Individual je rovnako obsiahla a prakticky „nekonečná“. No napríklad pre zážihový osemvalec si nemôžete kúpiť príplatkové nezávislé kúrenie.
Laserové svetlá už nie sú až také drahé, dostanete ich za príplatok 1 550 eur. Špičkový 12,3-palcový displej s novou grafikou, kľúč s displejom alebo head-up displej máte už v sérii, rovnako ako kožené čalúnenie alebo vyhrievanie predných sedadiel.
A aká je najdrahšia príplatková položka? Jednoznačne paket BMW Individual Komposition s M aerodynamickým paketom, 20-palcovými diskami, 18-palcovými brzdami, individuálnym lakom, podstatne lepšími sedadlami s Merino koženým vyhotovením alebo s alcantarovou stropnicou. Stojí totiž nemalých 9 800 eur.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.