Z ďalších značiek skupiny Volkswagen by na autosalóne mali vystavovať Audi, Porsche, Seat aj česká Škoda. Dôvod neúčasti hlavné značky automobilka neuviedla.
Od vypuknutia škandálu s meraním emisií v roku 2015 najväčšia európska automobilová skupina obmedzila účasť na tradičných automobilových veľtrhoch, vrátane Detroitu a Frankfurte. Čiastočne kvôli zníženiu nákladov, čiastočne to však odráža širšie trend v sektore, upozornila agentúra Reuters.
"Značka Volkswagen neustále vyhodnocuje svoju účasť na medzinárodných autosalónoch," uviedla automobilka. Namiesto účasti prostredníctvom vlastného stánku na parížskom autosalóne by Volkswagen mohol v hlavnom meste Francúzska 2. a 3. októbra, teda v čase konania autosalónu, usporiadať "rôzne komunikačné aktivity", vrátane testovacích jázd.
Volkswagen sa tak stáva ďalšou, a zatiaľ najvýznamnejšou automobilkou, ktorá vynechá tradičnú automobilovú prehliadku v Paríži. Tá sa koná každé dva roky a strieda sa s autosalónom vo Frankfurte. Svoju neúčasť zatiaľ oznámili aj automobilky Ford, Opel či Volvo.
Mnoho tradičných autosalónov tiež od začiatku storočia zaznamenáva pokles počtu návštevníkov. To prinútilo automobilky prehodnotiť svoj rozpočet na marketing.
Riaditeľ Centra pre automobilový výskum pri Duisburgsko-essenskej univerzite Ferdinand Dudenhöffer upozornil, že účasť na autosalóne je veľmi finančne nákladná a prináša len malé výhody v oblasti nadviazania kontaktov so zákazníkmi a budovaním značky.
Podľa jeho odhadu by skupina Volkswagen mohla za účasť na parížskom autosalóne vynaložiť až 50 miliónov eur. "Automobilové veľtrhy sú odsúdené na zánik, ak nenájdu nový prístup," povedal Dudenhöfferom, ktorý bol v minulosti marketingovým riaditeľom značky Porsche.
Za jeden z dôvodov poklesu záujmu je uvádzané objavenie nových technológií, ako sú autonómne a prepojené vozidlá, ktoré vystavovatelia predvádzajú radšej na iných udalostiach - veľtrh spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas či veľtrh mobilných technológií v Barcelone.