Nové motory značky budú po novom spaľovať CNG, ale aj naftu. Práve vznetový agregát plánujú skombinovať s elektromotorom. Viedenské výstavisko otvorilo svoje brány v dňoch od 26. do 27. apríla a hostilo výrobcov pohonných jednotiek, ktorí sem priviezli mnohé zaujímavé technické riešenia.
Pozrime sa však najskôr na značku Volkswagen, ktorá aj napriek škandálu Dieselgate na diesel ako taký úplne nezanevrela.
Práve vo Viedni totiž predstavili mild-hybridný systém zložený z dvojlitrového motora TDI (EA288) a elektromotoru, teda podobné riešenie, ako na výstavisku v Ženeve predstavil Mercedes-Benz.
Na začiatku bude tento systém pracovať s 12 V štartér-generátorom spojeným s motorom cez remeň a lítium-iónovým akumulátorom. Nie je vylúčený ani plug-in hybridný systém.
K dispozícii potom bude vo výkonových variantov od 100 kW (136 koní) do 150 kW (204 koní). Vznetový motor by mal vypúšťať o 10 gramov na kilometer jazdy menej emisií oxidu uhličitého a prvá implementácia je naplánovaná pod kapotu Audi. Volkswagen tak s dieselom očividne neskončil a nechystá sa ho úplne vyradiť zo svojej ponuky.
Automobilka tiež priblížila niekoľko informácií o pripravovanom Golfe v poradí už ôsmej generácie. Ten bude ako prvý z rodiny Volkswagen využívať 48 V elektrický systém, čo priblíži hybridnú techniku väčšiemu okruhu zákazníkov.
Poslednou novinkou značky je určite upravený nový motor 1,5 TSI generácie EA211 na spaľovanie CNG. Takto upravený motor má označenie 1,5 TGI a základom je slabšia verzia tohto motora.
V prevádzke na CNG bude dosahovať výkon 96 kW (130 koní) a krútiaci moment 200 Nm, využije taktiež Millerov spaľovací cyklus. V Golfe s DSG prevodovkou by mal mať dojazd na CNG 490 kilometrov a priemernú spotrebu 3,5 kilogramu na sto kilometrov.
Jeho výroba by mala odštartovať už tento rok. Z noviniek je najmä hybridný systém so vznetovým motorom jasný dôkaz toho, že Volkswagen nad naftou ešte úplne nezlomil palicu.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.