Značka chce tiež pôsobiť menej chladným „nemeckým“ dojmom. Čo si za tým teda predstaviť? „Značka v porovnaní s minulými rokmi nie je v dobrej forme,“ hovorí šéf marketingu Jochen Sengpiehl a dodáva, že spolu s aférou Dieselgate práve „nemecký“ dojem zapríčinil menšiu obľúbenosť firmy v očiach širokej verejnosti.
Podľa portálu Bloomberg sa Sengpiehl tiež vyjadril v štýle „potreby väčšej pestrosti pre ľudí, ktorí chcú zábavu“. Jednoducho povedané, Volkswagen chce pôsobiť viac na emócie ľudí.
Už to pôsobí ako klišé, keď sa pri Volkswagene spomína práve fádnosť, nuda a „šeď“. Jedným zo spôsobov, ako dosiahnuť prozákaznícku orientáciu, bude väčšia angažovanosť značky na sociálnych sieťach a digitálna reklama.
Zmenou majú teda prejsť aj marketingové oddelenia, ktoré sa operatívne prispôsobia meniacim sa podmienkam na trhu.
Jedným z kľúčových bodov blízkej budúcnosti je tiež predstavenie a rozšírenie elektrických áut. Volkswagen plánuje produkčné verzie modelov I.D., I.D. Buzz a I.D. Crozz, ktoré majú byť viac „fun“ a zamerané na mladšiu klientelu. Práve prekopaný marketing chce presviedčať ľudí, aby si kúpili elektromobil.
Sengpiehl potvrdil aj nové logo a predstaviť ho majú už v roku 2019. Má „vyzerať lepšie na autách a na displejoch smartfónov“. Čo si pod tým predstaviť, je diskutabilné. Naposledy mierne pozmenili logo v roku 2012, kedy dostalo istý 3D nádych.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.