To by malo obmedziť prekrývanie a potlačiť napätie v rámci skupiny. Prehlásil to dnes generálny riaditeľ Matthias Müller. Vedenie automobilky preto vytýči nové zameranie pre masové značky Volkswagen, Škoda a Seat na európskom trhu na základe 14 zákazníckych skupín.
„Najdôležitejšou výzvou jedosiahnutie perfektného pokrytia trhu s jasnými územiami pre značky,“ povedal Müller na strategickom stretnutí s asi 400 manažérmi vo Wolfsburgu. „Musíme byť teraz lepšie schopní využiť spoluprácu, ktorú naša jedinečná aliancia značiek ponúka, ako tomu bolo doteraz.“
Tento krok by mohol pomôcť upokojiť vzťahy medzi značkami. Zdroj z Volkswagenu minulý týždeň agentúre Reuters povedal, že manažéri a odbory sa snažia obmedziť konkurenciu značky Škoda, chcú presunúť časť jej výroby do Nemecka a donútiť ju, aby platila viac za zdieľané technológie. To vyvolalo prudkú reakciu v Škode a premiér Bohuslav Sobotka sa kvôli tomu stretol s vedením Škody.
Postavenie značiek je podľa Müllera citlivou témou, ktorá nedávno vyvolala vlnu. „Samozrejme je niekedy extrémnou výzvou riadiť tento tanker a vybalancovať (rôzne) záujmy,“ dodal.
V ďalšom roku sa bude Volkswagen podľa neho snažiť o väčšie rozlíšenie medzi prémiovými značkami a rozšírením stratégie do ďalších regiónov. Konkrétnejšie informácie však neposkytol.