Jedna z testovaných katapultovala dieťa pri čelnom náraze pri rýchlosti 64 km/h na miesto spolujazdca. Pri druhej pri rovnakej rýchlosti nevydržali isofixové kotvy.
Problematické sedačky odhalil prebiehajúci test nemeckého autoklubu ADAC. Jednou z nich je model so základňou SmartClick.
"Pri čelnom náraze v rýchlosti 64 km/h k oddeleniu detskej autosedačky aj s dieťaťom zo základne a katapultovanie smerom na miesto spolujazdca," opisuje výsledky nemeckých testov český autoklub ÚAMK. "Tento výrobca navyše prepadol už druhýkrát v teste za posledné dva roky. Tiež vlaňajšia verzia sa pri rovnakom teste odtrhla zo základne Recarofix," dodal.
Druhou sedačkou, ktorá mala pri testoch ADACu problémy, je Jané Grand - model 2017. "U nej nevydržali bezpečnostné prvky, ktorými ju možno pripevniť k isofixovým bodom vo vozidle," varuje ÚAMK.
Obe problematické sedačky možno dostať aj na slovenskom trhu, výrobcovia zatiaľ nedokážu vysvetliť, prečo k zlyhaniu pri crashtestoch došlo. "Firma Jané dočasne zastavila predaj modelu Grand a začala hĺbkovú kontrolu svojho výrobku a postupov výroby," tvrdí ÚAMK.
Na testy reagovala aj spoločnosť Recaro. "Začala zvolávaciu akciu, pri ktorej majiteľom bezplatne vymenila inkriminované základne za bezpečné kusy," uvádza spotrebiteľská organizácia dTest, ktorá na dve nebezpečné sedačky tiež upozorňuje.
"Tí čo majú kúpený daný model autosedačky, by mali okamžite kontaktovať predajcu a prestať užívať tento typ detskej autosedačky. Je životu nebezpečný," nabáda český autoklub.