Ide o automobil spadajúci do kategórie SUV a na fotografiách tak možno aj pôsobí. Pri reálnom stretnutí by ste však nepovedali, že je to veľké auto. Svojím dizajnom trochu klame a v skutočnosti nie je tak masívne, ako sa na prvý pohľad zdá.
Vďaka rôznym farebným kombináciám si viete vybrať práve tú svoju a vzhľad „štýlovky“ dopĺňajú aj známe Airbump prvky. No proti úderom dverí na parkoviskách nie vždy stačia.
Cactus samozrejme nie je už žiadnou prevratnou novinkou, aj na Slovensku už pôsobí nejaký ten piatok. Teraz však Francúzi prichádzajú aj s verziou, kde je osadená automatická 6-stupňová prevodovka - už žiadna robotizácia.
O pohodlie sa v interiéri starajú doslova kreslá. Široké sedadlá sú pohodlné a predné aj vyhrievané. Trochu zamrzí ovládanie klimatizácie výhradne cez veľký dotykový displej, ktorý pôsobí akoby sa dal sklápať-zasúvať. Nie je to pravda. Odkladacích priestorov je k dispozícii pomerne dosť a o dostatok miesta nemajú núdzu ani cestujúci na zadných sedadlách. Otvárať okná ale vedia len ich miernym vyklopením. Vyhovovať to môže ľudom, ktorí nemajú radi klimatizáciu, keďže tak vie počas jazdy príjemne prúdiť vzduch do kabíny.
Vo výbave je aj strešné panoramatické okno, ktoré ale nemá krytie a slnko tak dnu preniká vždy keď je na oblohe. Pomôcť by mala fólia, ktorou je potiahnuté. Odhlučnenie od podvozka mohlo byť trochu lepšie a to hlavne čo sa týka zadnej časti. Po prejazde nerovností sa občas ozve pár rán, no celkovo je vozidlo pomerne komfortné.
Správna voľba?
Automobil sme mali na kratšie testovanie, zamerali sme sa hlavne na prevodovku a môžem skonštatovať, že „rastlinke“ proste sedí. Konkrétny kúsok mal pod kapotou benzínový 1,2-litrový agregát 110 Puretech s výkonom 81 kW / 110 koní a krútiacim momentom 205 Nm.
Ide o najvýkonnejší motor a teraz je, ako sme spomínali, spriahnutý so 6-stupňovým automatom. Ten radí hladko a prekvapila tiež krátka odozva po stlačení plynového pedála. Žiadne dlhé čakanie, ani na zaradenie menšieho stupňa pri predbiehaní. Stačí silnejšie stlačiť pedál a auto rýchlo podradí.
K dispozícii má zákazník aj dva ďalšie režimy „Snow“ a „Sport“. Tie sa prepínajú priamo pri radiacej páke, kde sú tiež zobrazené jej dráhy. V športovom režime síce Citroën preraďuje vo vyšších otáčkach a pôsobí trochu agresívnejšie, v reále vám ale úplne postačí klasický režim.
Nie je lenivé podradiť, avšak nerobí to nelogicky-príde to vtedy, keď treba. Výkon autu plne postačuje, v meste je príjemne svižné a nestratí sa ani mimo neho.
Spotreba sa dokáže zmestiť do šiestich litrov na sto kilometrov, no pri „športovej“ jazde dokáže o niečo stúpnuť. Žiadne hrozné čísla to nie sú, no automatická prevodovka bude oproti tej manuálnej trochu menej úsporná. Ponúkne však výhody, aké manuál nie.
Model C4 Cactus je pre ľudí, ktorí sa chcú odlíšiť a teraz aj vďaka dobrej automatickej prevodovke, je jazda s týmto autom naozaj príjemná.