Je to úplná "funglovka" so 17 kilometrami na tachometri, ktorú kamión priviezol priamo z výrobného závodu v Kvasinách.
Auto ešte nemalo ani registračné značky, len tabuľku s menom, takže sme sa s ním nemohli ani poriadne zviezť. Zato ho môžeme porovnať s väčším Kodiaqom, bežným vozidlom, ktorý prišiel po vlastnej osi. Kvôli foteniu sme sa však rozhodli zložiť civilné značky a nahradiť ich rovnako len tabuľkou s menom.
Dizajn
Rafinovaným a jemným dizajnovým finesám oboch škodoviek svetlé farby pristanú výrazne viac než tmavé, o tom sme sa už pri Kodiaqu niekoľkokrát presvedčili. V tmavom prevedení sú totiž obe SUV pomerne nenápadné. Zvonka nám viac padol do oka menší Karoq, a to jednoznačne.
Všetky línie sú uhladené a čisté. Príkladné sú aj proporcie autá - Kodiaq má mohutný zadný previs, i keď, niekam sa obrovský kufor, v ktorom môžu byť aj dve "detské" sedadlá, vojsť musí.
Naopak už pri Seate Ateca sme si pochvaľovali vyváženie karosérie, Karoq ako jej dvojča z jednej linky je na tom úplne rovnako. Škoda však zmenila prednú a zadnú časť vozidla, a tiež interiér - ten ich je oproti Atece možno menej nápaditý. Najviac je to vidieť pri prístrojovom štíte, tachometer Seat je prehľadnejšie a čitateľnejšie.
Inak je vnútro Karoqu takmer rovnaké ako v Kodiaqu: prístrojovej doske dominuje 9,2-palcový dotykový displej multimediálneho centra, výrazným dizajnovým prvkom sú na výšku orientované veľké výduchy klimatizácie. Stredový box pred radiacou pákou je tiež prevzatý z modelu Kodiaq, panel klimatizácie je teda rovnako sklonený v oboch autách, takmer totožné je aj prevedenie otvorov ventilácie, hlavice radiacej páky aj "vzpery" stredovej konzoly.
Parkovacia brzda je elektricky ovládaná, klasickú páku teda nahradilo malé tlačidlo. Celkom dobre by sa tu dala zahrať populárna hra "poznaj desať rozdielov" a všetko by to boli iba drobnosti. Čo je však dobrá správa: Karoq, používajúci prvky z drahšieho vozidla, totiž nevyzerá lacno.
Priestrannosť
Najväčší rozdiel medzi autami je vo veľkosti. Kodiaq patrí dĺžkou 4,7 metra o triedu vyššie, medzi veľké SUV, zatiaľ čo Karoq, dlhý 4,38 metra, je typickým zástupcom kompaktných SUV. Karoq je tak o 31 centimetrov kratší ako jeho väčší brat, rázvor náprav je však kratší len o 15 "čísel". Veľká časť z chýbajúcich centimetrov ide však na úkor batožinového priestoru, ktorý je o 22 centimetrov kratší a odvezie o 130 litrov menej. V kabíne menšej škodovky sme sa necítili vôbec stiesnene - z novej platformy vyťažila maximum, a tak je vnútri veľa miesta.
Keď si v Karoqu za seba sadne 180 centimetrov vysoký vodič, má ešte pred kolenami 15,5 centimetra voľného miesta, v Kodiaqu sme namerali len o tri centimetre viac.
Skvelá je šírka kabíny, kto bude chcieť pobozkať spolujazdkyňu, bude sa musieť poriadne natiahnuť: vpredu vo výške lakťov meria kabína Karoqu 151 centimetrov, a je tak iba o 2,5 centimetra užšia ako v Kodiaqu. Vzadu robí rozdiel štyri centimetre, Karoq skrátka posádku rozmaznáva, jeho jedinou nevýhodou oproti väčšiemu bratovi je menší kufor a absencia dvoch skladacích sedadiel v ňom.
Sedadlá
Karoq mal sedadlá potiahnuté krásnu sivou látkou (nepoznáme ešte špecifikácie a názvy materiálov), vyzerali naozaj parádne, čo je vidieť aj na fotkách. Predné mali výrazné bočné vedenie, rozmery uspokojili i rozložitejšie postavy - žiadny veľký rozdiel oproti Kodiaqu sme nezaznamenali.
Čo sa týka zadných sedadiel, naše prevedenie malo klasickú lavicu, delenú v pomere 60:40, nie príplatkový Varioflex s trojicou samostatných vyberateľných sedadiel. Výhodou klasiky je pohodlnejší posed pre dospelých, vyberateľné sedačky sú totiž dosť úzke, ideálne pre deti. Zato keď ich vyberiete, máte z auta nákladiak s rovnou úložnou plochou. To pri našom aute nebolo možné - pri sklopení operadiel vznikol veľký schod, k dispozícii nebola ani vyrovnávacia podlaha.
V kufri sú drobné organizéry, háčiky na tašky, ale posuvný úložný systém tiež nenájdeme. Krycie plato je pevné, zatiaľ čo pri VarioFlex systéme je zaťahovacia roleta, rovnako ako vo väčšom Kodiaqu. U neho je navyše možné sklápať operadlá pohodlne aj priamo z kufra.
Prvé metre v Česku
Mali sme možnosť sa aj kratučko zviesť, len v rámci fotografovania a natáčania videa. Dojem bol veľmi dobrý, veď po skúsenostiach s Atecou by sme nič iné ani nečakali. Dvojlitrový turbodiesel bol špičkovo odtlmený, naftový pôvod nebolo možné poznať ani podľa cvakania - Karoq je perfektne odhlučnený. Aj na pomerne nízkoprofilových pneumatikách a veľkých 19 palcových kolesách sa auto zdalo byť komfortné, dlažobné kocky každopádne odtienilo skvele.
Za koľko bude?
Pri Karoqu môžeme o cene zatiaľ len špekulovať - mala by byť známa až na konci júna, auto sa začne predávať na jeseň. Už teraz však predajcovia prijímajú predobjednávky od tých, ktorým na cene nezáleží, a nie je ich práve málo, väčšinou sú to firemní zákazníci, ktorí musia objednávať s predstihom.
Dosluhujúci model Yeti, ktorý Karoq v modelovom rade nahrádza, začínal na 400 tisícoch českých korún (približne 15 tisíc eur) , sesterská Ateca štartuje na 469 tisícoch českých korún (takmer 18 tisíc eur).
Vzhľadom na to, že nové Seaty sú o niečo drahšie ako škodovky, mohol by Karoq začínať niekde okolo hranice 450 tisíc korún (17 tisíc eur) za základné prevedenie s litrovým TSI motorom s výkonom 85 kW. Takto totiž začína Ateca a predpokladáme, že Karoq sa v tomto smere líšiť nebude.
Podľa nás je jasné, že každé z áut mieri na úplne inú cieľovú skupinu. Karoq bude voľbou rodín, ktoré nechcú Octaviu (buď z módnych alebo prestížnych dôvodov), o Kodiaqu môžeme povedať to isté, len miesto rodín dosadíme manažérov firiem. Kvôli cene totiž máloktorá rodina na najväčšiu škodovku dosiahne. A snáď to ani tak nevadí. Kto potrebuje veľký kufor, pôjde do Octavie kombi, kto nie, môže siahnuť aj po Karoqu.