Väčšina majiteľov automobilov na elektrický pohon vám potvrdí, že hlavným problémom je menší dojazd a s ním spojené dobíjanie energie.
Zdĺhavé pripájanie káblov a čakanie, kým sa váš elektromobil nabije by mohlo byť minulosťou.
Renault v spojení so spoločnosťami Vedecom a Qualcomm Technologies nedávno spustili testovanie ich novej technológie neďaleko Paríža. Ide o bezdrôtové nabíjanie a to priamo počas jazdy, momentálne po špeciálnej testovacej 100 metrovej trati.
Jedna časť systému DEVC (dynamické bezdrôtové nabíjanie elektromobilov) bola osadená do vozovky a druhá časť do modelu Kangoo Z.E. automobilky Renault.
Ten v testoch dosiahol rýchlosť až 100 kilometrov za hodinu bez prerušenia nabíjania s výkonom 20 kW.
Technológia funguje na základe magnetickej indukcie – jedna časť vo vozovke a druhá vo vozidle. Elektromobil musí ísť v presne vymedzenom priestore, ponad magnetický pás. V projekte FABRIC, fungujúcom od januára 2014, sa testujú rôzne scenáre a možnosti takéhoto systému.
Hoci ide o zaujímavé riešenie, ohroziť ho môžu veľké náklady na vybudovanie potrebnej infraštruktúry.
Či sa tento typ niekedy uplatní aj v reálnej premávke je zatiaľ otázne.