StoryEditor

Nabíjanie elektromobilu počas jazdy? Renault testuje zaujímavú technológiu

24.05.2017, 14:00
Problém majiteľov elektromobilov by mohol byť vyriešený. Renault sa spojil so spoločnosťami a pracuje na bezdrótovom nabíjaní.

Väčšina majiteľov automobilov na elektrický pohon vám potvrdí, že hlavným problémom je menší dojazd a s ním spojené dobíjanie energie.

Zdĺhavé pripájanie káblov a čakanie, kým sa váš elektromobil nabije by mohlo byť minulosťou.

Renault v spojení so spoločnosťami Vedecom a Qualcomm Technologies nedávno spustili testovanie ich novej technológie neďaleko Paríža. Ide o bezdrôtové nabíjanie a to priamo počas jazdy, momentálne po špeciálnej testovacej 100 metrovej trati.

Renault

​Jedna časť systému DEVC (dynamické bezdrôtové nabíjanie elektromobilov) bola osadená do vozovky a druhá časť do modelu Kangoo Z.E. automobilky Renault.

Ten v testoch dosiahol rýchlosť až 100 kilometrov za hodinu bez prerušenia nabíjania s výkonom 20 kW.

Technológia funguje na základe magnetickej indukcie – jedna časť vo vozovke a druhá vo vozidle. Elektromobil musí ísť v presne vymedzenom priestore, ponad magnetický pás. V projekte FABRIC, fungujúcom od januára 2014, sa testujú rôzne scenáre a možnosti takéhoto systému.

Renault

​Hoci ide o zaujímavé riešenie, ohroziť ho môžu veľké náklady na vybudovanie potrebnej infraštruktúry.

Či sa tento typ niekedy uplatní aj v reálnej premávke je zatiaľ otázne.

01 - Modified: 2024-11-05 14:00:00 - Feat.: - Title: Šetrite na palive, nie na mobilite. Spôsobov, ako rozumne nastaviť palivovú politiku, je viac 02 - Modified: 2024-11-05 13:00:00 - Feat.: - Title: Zamieša novinka od Suzuki karty na trhu? Značka predstavila svoje prvé elektrické auto 03 - Modified: 2024-11-05 10:17:45 - Feat.: - Title: Kvíz, ktorý vyškolí nejedného motoristu. Ak ho nezvládnete, radšej odovzdajte vodičák 04 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
06. november 2024 00:27