V roku 2015 predchádzajúca verzia modelu Civic vzala titul najrýchlejšieho auta s predným pohonom Renaultu Megan R.S. Trophy-R. Stalo sa tak po dosiahnutí času na kolo 7 minút a 53 sekúnd.
Rok nato sa o rekord postaral Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Ten dosiahol čas 7:49,21 a zhodil tak Hondu z trónu.
Nedávno si nemecká automobilka čas ešte zlepšila a to konkrétne o dve sekundy.
Súboj nekončí a Honda o sebe znova dáva vedieť. Začiatkom tohto mesiaca sa podarilo japonskej automobilke s ich novým modelom Civic Type-R obnoviť stratený titul. S časom 7:43,8 sa s prehľadom stala v súčasnosti najrýchlejšou predokolkou Nürburgringu.
Vozidlo jazdilo bez zadných sedadiel a infotainmentu, no podľa Hondy použili len sériové diely, pneumatiky do bežnej premávky a do interiéru pribudla bezpečnostná „klietka“.
Práve jej osadenie bolo dôvodom na odstránenie sedadiel a multimediálneho systému, ako kompenzácia.
Aj keď desiata generácia Civicu dostala len o desať koní viac, prešla inými výraznými zmenami.
Nová je napríklad zadná náprava a širší rozchod , tieto veci sa postarali o lepšie „rezanie“ zákrut možné vo vyšších rýchlostiach.
Okrem doslova šialeného bodykitu karosérie, zaujme troma výfukovými koncovkami, veľkým krídlom či množstvom „plutiev“ korigujúcich smer vzduchu.
Civic dostal pod svoju kapotu len modifikovanú techniku z predchádzajúcej verzie.
Nájdeme tam benzínový dvojliter s výkonom 235 kW, čiže 320 koní. Krútiaci moment má hodnotu 400 Nm a o pohon predných kolies sa stará šesťstupňová manuálna prevodovka.