Šéf automobilky Škoda Bernhard Maier vidí budúcnosť značky hlavne v elektromobiloch a SUV. Dizajn jednotlivých modelov chce viac premeniť, aby boli jednoducho rozpoznateľné. V rozhovore pre MF DNES uviedol, že automobilka do roku 2025 plánuje vyrábať ročne dvakrát viac áut než doteraz, teda cez dva milióny.
"Chceme zvyšovať naše trhové podiely, a tým rásť trochu rýchlejšie ako celkový trh. Preto budeme vstupovať na trhy, kde doteraz nie sme," povedal Maier.
Šéf automobilky potvrdil, že firma plánuje vstúpiť do Južnej Kórey, Singapuru i Iránu. V poslednej menovanej krajine chce firma autá aj vyrábať, a hľadá preto lokálneho partnera.
Na možnosť vstupu do USA zatiaľ Maier odpovedá skôr diplomaticky. Podľa neho je to celosvetovo významný trh, kde by mala automobilka byť, ale musí ďalší postup dôkladne zvážiť.
Expanzia bude podľa neho znamenať hlavne vstup do ďalších segmentov SUV. "SUV ofenzíva je aktuálne našou najdôležitejšou úlohou. Tu sa trochu viac rozkročíme. V Číne už sme rozhodli o štyroch konkrétnych modeloch," dodal Maier.
Škoda chce do konca dekády vyjsť s vlastným elektromobilom. Maier očakáva, že autá na elektrinu budú tvoriť do desiatich rokov štvrtinu všetkých predávaných vozidiel.
Na cestách by mali byť škodovky viac rozpoznateľné ako doteraz. Najmä medzi dizajnom Rapidu a Octavie nie je príliš veľký rozdiel a ľudia si ich pletú.
"Dizajnový jazyk zostáva rovnaký. Chceme ale zaistiť, že každý model bude mať vlastnú produktovú identitu," povedal generálny riaditeľ automobilky. Ukážkou je nový model Octavie so zdvojenými prednými svetlami. "Naše modely od seba ľahšie odlíšite, ale tiež zároveň spontánne spoznáte, že to je škodovka," sľubuje Maier.
Pozrite sa na poslednú novinku automobilky: