Firma predstavila balík riešení, ktoré majú komfort slávnych zelených gulí nahradiť. Ale je to trochu placebo. Žiadne prevratné technické kúzla nečakajte. Riešenie, ktoré má zabezpečiť komfort aj po opustení preslávenej a rokmi preverenej technológie, musí byť hlavne lacné, aby sa dalo použiť naprieč modelovou radou, ktorá je dnes tvorená skôr menšími autami.
Citroën vo svojom vyhlásení používa aj tak bizarné obraty, ako je "komfort v duši". Ten majú zabezpečiť asistenčné systémy, ktoré uľavujú vodičovi od záťaže pri riadení. Stres má odstrániť napríklad pomocník pre rozjazd do kopca, strážca mŕtveho uhla alebo automat obsluhujúci diaľkové svetlá.
Citroën sa tak snaží "znovu udať" dnes bežné riešenia. Značka zmieňuje tiež prínos rozloženia ovládacích prvkov a veľkých dotykových displejov pre pohodu vodiča. To je trochu diskutabilné, vo väčšine áut naprieč automobilovým trhom sú totiž "dotýkače" skôr k zlosti.
Ako príspevok k novému poňatiu komfortu v podaní Citroënu radí značka napríklad aj veľké čelné okno, ktoré púšťa do kabíny viac svetla alebo veľký kufor, vďaka ktorému nie je nakladanie batožiny spúšťačom stresu.
Citroën prichádza aj s niekoľkými novými prvkami, ktoré majú vylepšiť komfort, ale išli na to nielen od náprav a odpruženia. Postavili na to špeciálny prototyp bizarného Citroënu Cactus. Už tak mäkké, vankúšové sedačky ešte vylepšili špeciálnymi výplňami, ktoré majú výraznejšie pohlcovať vibrácie a lepšie podopierať telo.
Len pre doplnenie: sedačky sú v autách nečakane zložitým a drahým prvkom. Nemecká značka Opel uvádza, že vývoj sedadiel pre aktuálnu generáciu modelu Astra trval rovnako dlho ako vývoj celého vozidla. Ich cena tvorí podľa neoficiálnych informácií až štvrtinu výrobných nákladov vozidla.
Na vnímaní komfortu sa okrem vibrácií výrazne podieľa tiež zvuk. U aktuálneho Citroënu C4 Picasso vývojári preto vylepšili komfort zvaný odborne NVH (Noise, Vibration and Harshness - hluk, vibrácie a otrasy). Upravili uchytenia predného pomocného rámu nápravy, na zadné zavesenie potom pridali špeciálne podložky pohlcujúce hluk.
Ďalším krokom k izolácii posádky od vibrácií je použitie lepidla miesto zvárania. Citroën na to vyvinul špeciálny postup. Citroën tiež niečo ušetrí, pretože oproti zváraniu je lepenie lacnejšie. Lepidlá sa dnes pri výrobe áut používajú stále častejšie. Strecha nového Chevroletu Corvette je z uhlíkových vlákien a je prilepená k horčíkovému rámu. Lepidlá viac používajú zváračky a nitovačky aj vo výrobe lietadiel.
Niečo úplne nové, čo má výrazne prispieť k zvýšeniu komfortu konvenčných podvozkov Citroënu, vývojári predsa len predstavili. Podľa zatiaľ veľmi všeobecného opisu a uverejnených fotografií má ísť o hydraulické dorazy tlmičov integrované priamo do tlmiča. Podvozkári do tlmiča vtesnali rovno dva takéto tlmiče: jeden pre maximálnu kompresiu, druhý pre najvyšší odskok.
Dorazy zamedzujú tvrdým nárazom pri maximálnom stlačení tlmiča a bežne bývajú z gumy. Tie však v obmedzujúcich polohách zbrzdia pohyb razom. Progresívne hydraulické dorazy Citroënu začnú postupne plynule brzdiť tlmič skôr a zbrzdenie pohybov náprav voči karosérii je mäkšie.