Svet nových áut je úplne iný, než aký bol ešte pred nejakými desiatimi rokmi. A nič to nepreukazuje lepšie ako zmena dôležitosti jednotlivých autosalónov. Z európskych výstav dokáže prvú ligu hrať už len jarná Ženeva a jesenný tandem Frankfurt / Paríž. Na niekdajšie stálice ako napríklad Amsterdam alebo Barcelona si dnes nikto nespomenie. Naopak celý automobilový svet upína oči k Číne.
Výstava Auto China sa v Pekingu prvýkrát usporiadala v roku 1990 ako prehliadka lokálneho významu. Tento rok zaberá plochu 220 tisíc metrov, na ktorých sa vystavuje 1 200 áut.
Pokiaľ bude návštevnosť porovnateľná s tou v roku 2014 (v aprílovom termíne sa Peking ob rok strieda s Šanghajom), navštívi tento autosalón opäť viac návštevníkov než vyhlásenú Ženevu.
Európske značky si preto do Číny schovávajú premiéry celosvetového významu, ktoré by skôr hrdo prezentovali už v marci v Ženeve. K tomu sa pridáva ešte väčšie množstvo modelov určených špeciálne pre miestny trh.
Lokálne automobilky nad vyhlásenými konkurentmi zo zahraničia aj tak víťazia počtom stánkov, exponátov aj záplavou úplne nových modelov.
V ponuke áut na najväčšom trhu sveta je ťažké sa vyznať aj pre odborníka. Poznať všetky dôležité značky ešte nie je problém, ale rozoznať ich logá je zložitejšie a zorientovať sa v celej ich košatej ponuke je takmer nemožné.
Zákerné je už portfólio samotného Volkswagenu, ktoré zahŕňa sedem rôzne veľkých sedanov a ich názvy sú pre našinca mätúce. Napríklad Jetta je v skutočnosti Škoda Rapid s vymeneným predkom a zadkom, európskej Jette sa hovorí Sagitar a Passatu Magotan. Výber tých najzaujímavejších exponátov nájdete vo fotogalérii priamo z miesta.