Nová česká supermotorka Ferat 2 bude stáť cez dva milióny korún, čo je približne 74-tisíc eur, bez DPH a vznikne len 25 kusov pre vybraných nadšencov a zberateľov. Vyrábať sa bude z väčšej časti ručne. Pri svetovej premiére stroja to uviedol projektový manažér Ondřej Hrůza. Kmotrovia ultimatívneho stroja sú Theodor Pištěk a Juraj Herz.
Ferat 2 vznikal viac ako rok. Tím českých vývojárov a konštruktérov strávil viac ako päť tisíc hodín vývojom a testovaním pre dosiahnutie čo najnižšej hmotnosti. Výsledkom je motocykel, ktorý váži 169 kg a má výkon 169 koní. Dizajn je dielom Romana Šimčíka, ktorý pracoval pre Škodu Auto a v súčasnosti sa prioritne venuje dizajnérskej práci pre Porsche a AMG.
"Hlavnú inšpiráciu pre celý projekt sme našli vo filme Upír z Feratu popredného českého režiséra Juraja Herza a držiteľa Oscara pána Theodora Pištěka. Príbeh auta, ktoré je vo všetkých smeroch absolútne odlišné, má extravagantný dizajn a konkurenciu deklasuje v každom závode, bol fascinujúci. Auto, čo jazdí na krv. Auto, čo vyvoláva v pilotovi závislosť," uviedol Hrůza.
Základom stroja je vidlicový dvojvalec Ducati Testastretta II s objemom 1 198 kubických centimetrov s desmodromickým rozvodom, ktorý je jedným z najvýkonnejších dvojvalcových motocyklových agregátov. Poháňa napríklad model Ducati Diavel.
Motor má inovovaný sací trakt a extravagantný výfukový systém. Nová je tiež riadiaca jednotka, softvér pre vstrekovanie a palivové mapy. Šesťrýchlostný prevodový systém je vybavený tzv. "quick shifterom", umožňujúcim pri jazde priame rýchle radenie bez použitia ručnej páky spojky.
"Pri výrobe sme nerobili žiadne kompromisy, na stavbu motocykla sme používali iba najkvalitnejšie a najľahšie dostupné materiály, ako je karbón, titán alebo vysokopevnostný dural," dodal riaditeľ projektu Lubor Kos. Tlmiče a podvozkové komponenty dodala firma Öhlins priamo na mieru.
K najvýraznejším prvkom patria celokarbonové kolesá, ktoré boli pre Ferat 2 špeciálne vyvinuté a sú homologované pre cestnú premávku. Zadný ráfik so šírkou 8,5 palca v prekladanom karbóne je obutý do pneumatiky Pirelli Diablo Rosso širokej 240 mm.
Motocykel je vybavený dvoma miniatúrnymi informačnými LCD panelmi. Na hlavnom, ktorý je čisto vsadený priamo do stredu tela riadidiel, má jazdec k dispozícii všetky dôležité aktuálne jazdné údaje. Na doplnkovom, umiestnenom v prednej časti nádrže, potom môže sledovať a upravovať ďalšie funkcie palubného počítača. Súčasťou karbónovej podsedlovej schránky je aj USB slot pre dobíjanie mobilného telefónu.
Vzhľadom k tomu, že výroba Ferata 2 je zo 70 percent ručná práca, doba dodania jedného kusu je deväť mesiacov.