Veloster Turbo má agresívnejší vzhľad, ale aj lepšiu stabilitu pri vysokej rýchlosti oproti východiskovému modelu.
Avantgardný Hyundai Veloster Turbo s asymetrickou karosériou sme preverili počas tisícky testovacích kilometrov. Ako na nás zapôsobil? Zanechal zmiešané dojmy. V mnohom prekvapil, potešil, ale aj trošku sklamal a rozčaroval. No v každom prípade má osobitý štýl a zaslúži si veľa pozornosti.
Podsvietenie ako vec vkusu
V interiéri tohto kórejského športiaka dominujú kožené športové sedadlá s vyšitým logom Turbo na operadlách. Predné poskytujú vodičovi a spolujazdcovi dostatočnú podporu a vysoký komfort a sú štandardne vybavené elektrickým vyhrievaním. Multifunkčný volant menšieho priemeru dobre padne do ruky, pedále majú štandardne hliníkové vyhotovenie. Medzi otáčkomerom a rýchlomerom sa nachádzajú dva väčšie displeje na zobrazovanie aktuálnych informácií. Tvar prístrojovej dosky, ako aj použité materiály radia auto do lepšej spoločnosti. Jediné, čo nám vnútri auta prekážalo, bolo modré podsvietenie prístrojov. Áno, je to vec vkusu a Hyundai to navyše obhajuje aj firemnými zvyklosťami.
Pútavé tvary
Kompaktné kupé má klinovitú karosériu a robustné tvary. Len málokto si na prvý pohľad všimne a uvedomí, že auto má na strane vodiča iba jedny dvere a na strane spolujazdca dvoje so stredovým stĺpikom. Stylisti to vysvetľujú tým, že chceli uľahčiť nastupovanie na zadné sedadlá. Keď sme už pri nich, chválime dostatok priestoru pre nohy aj hlavy, a to aj vyšších pasažierov. V porovnaní s konvenčnými motorizáciami sa vzhľad najsilnejšej verzie Turbo zmenil len v detailoch.
Na prednej časti karosérie je zväčšená šesťuholníková maska chladiča, karosériu akcentujú výraznejšie bočné aerodynamické nástavce na prahoch a nový zadný nárazník. Veloster Turbo má agresívnejší vzhľad, ale aj lepšiu stabilitu pri vysokej rýchlosti oproti východiskovému modelu. Zmenený dizajn dopĺňajú aj atraktívne disky kolies z ľahkej zliatiny vo veľkosti 18 palcov s chrómovanými prvkami. Novinka má tiež modifikovaný výfukový systém. Lichobežníkovú koncovku v strede zadného nárazníka nahradila dvojica skutočne veľkých kruhových koncoviek výfuku. Je pravda, že v porovnaní s bežným agregátom má nový turbomotor a jeho výfuk o trochu energickejší zvuk, my by sme však ocenili ešte o niečo smelší prejav, ktorý by iste viac nadchol priaznivcov športovej jazdy.
Dôležitá bezpečnosť
Všetky verzie modelu Veloster majú vysokú úroveň bezpečnostných prvkov. Súčasťou štandardného vybavenia je systém komlexnej stabilizácie auta, na palube je šesť airbagov. Hrebeňové riadenie Velosteru Turbo má zmenený, bezprostrednejší prevod, vďaka čomu sa zvyšuje presnosť ovládania a zlepšuje spätná väzba poskytovaná vodičovi. Modely majú vpredu tlmičové vzpery s vinutými pružinami a plynovokvapalinovými tlmičmi. Integrovaný stabilizátor s priemerom 23 milimetrov znižuje nakláňanie karosérie.
Turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec GDI s objemom 1,6 litra pod kapotou Veloster Turbo dosahuje výkon 137 kW (186 k). Motor ochotne ťahá aj od nižších otáčok. Jeho normovaná priemerná spotreba sedem litrov benzínu pri dravšej jazde narastá zhruba o tri litre. Má 6-stupňovú manuálnu prevodovku a vodičovi ponúka zaujímavú kombináciu agility, výkonu a priaznivej spotreby paliva, a to hlavne vzhľadom na jeho cenu.
Snímky: Autor