Aj keď mi to možno len tak neuveríte, na test novej 308 som sa celkom tešil. Nie viac ako na test Peugeot RCZ, alebo test Peugeot 208 GTi, ale ani menej. Prosto inak. Dôvodov bolo hneď niekoľko. Na nové Peugeoty sa mi dá znova nie len pozerať, ale celkom sa mi páčia. Toto pre drvivú väčšinu produkcie po skončení typov X06 tvrdiť nedokážem ani pod nátlakom.
Tá neúmerná rozďavená papuľa, ktorá by zožrala aj srnu a ozrutné rohové predné svetlá, ktoré by sa rozmermi nestratili ani na futbalovom štadióne... ach, škoda písmen. Tiež mi je veľmi sympatické, že nová filozofia značky ide rozmermi proti prúdu a na rozdiel od drvivej väčšiny konkurentov sú zvonku o poznanie menšie a ľahšie no zároveň robustnejšie, podstatne lepšie postavené a vnútri minimálne rovnako veľké. Keď sa nad tým zamyslíte, znie to až neuveriteľne. A aj keď nie som špeciálne vysadený na nové elektronické hračky, skôr či neskôr mnohým z nich podľahnem a revolučné riešenie iCockpit ma zaujímalo tiež. V neposlednom rade je tu naozaj zaujímavý pomer ceny/protihodnoty. Francúzi sa musia držať s cenami pri zemi, lebo z minulosti si majú minimálne v oblasti spoľahlivosti dosť čo žehliť. A to sa zbytočne drahými autami urobiť nedá.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk