Superšport s motorom Lamborghini - Audi R8
Kontroverzné ihneď od začiatku. Audi R8 podľa mnohých po vizuálnej stránke žiadnu revolúciu neprinieslo. Výrobca vraj len vylepšil už zabehnutý koncept. Nezabudlo sa však na tradíciu. Audi chce evokovať pocit pretekárskych vozidiel. A tak analógové budíky boli uprednostnené pred digitálnym displejom.
A teraz pre automobilových fanúšikov to najlepšie. Predchádzajúca generácia Audi R8 v roku 2008 ponúkla len osemvalcové motory, ku ktorým sa desaťvalec pripojil až neskôr. Teraz to však bude iné. R8 bude mať od samého začiatku v ponuke veľký desať valec, ktorý dokonca nájdete v Lamborghini Huracán. Jeho maximálny výkon je 611 koní.
V najsilnejšej verzií „V10 plus“ zvládne novinka šprint na 100 km/h za 3,2 sekundy. A maximálnu rýchlosť udáva výrobca ako 330 kilometrov za hodinku.
Audi však neplánuje nový superšport poháňať len „obyčajným spaľovacím motorom“. V ponuke sa objaví aj elektrický R8 e-tron, kde hlavnú úlohu bude hrať dvojica elektromotorov. Každý z nich dostane 170 kW (231 k), teda spolu až 462 koní. Elektrická R8 bude mať údajne dojazd až 450 km. Umožní jej to špeciálny akumulátor, ktorý bude možné nabiť za menej ako dve hodiny. Ak sú toto reálne hodnoty, na svet prichádza nový a veľmi zaujímavý elektromobil.
Ten navyše zvládne zrýchlenie na 100 km/h za 3,9 sekundy. Maximálnu rýchlosť výrobca obmedzil najmä kvôli vysokej energetickej náročnosti na 210 km/h.
R8 e-tron si vraj bude možné objednávať už v tomto roku. Automobilka ho však berie skôr ako testovanie. Všetko má pomôcť vývoju nového sedanu s elektromotorom, ktorý bude konkurentom pre Teslu.
Superauto pre bohatých - Mercedes-Benz G500 4x4^2
Každý, kto by ešte teraz chcel výnimočný Mercedes-Benz G 63AMG 6x6 so šiestimi kolesami, má smolu. Aj keby ste mali 400-tisíc eur na základ, nekúpite ho. Avšak, nevešajte hlavu. Mercedes nenechal odísť extrémny off-road bez nástupcu. Namiesto šiestich kolies však dostane už „len“ štyri.
Terénny Mercedes nesie označenie G500 4x4^2 (na druhú). Aj keď má o jednu nápravu menej, s väčším modelom 6x6 má toho stále dosť spoločného. Toto Géčko vyzerá ako skrátená verzia extrémneho originálu. Dizajnéri prebrali z väčšieho modelu mnoho prvkov. Napríklad príslušnosť k športovej divízii neskryje predný nárazník. Ďalšie prvky, ktoré si dizajnéri požičali od verzie 6x6 ,sú LED-svetlá na streche, oceľový kryt podvozku, výfuky a 18“ off-roadové pneumatiky s rozmerom 325/55. Auto si budete môcť kúpiť aj s obrovskými 22-palcovými cestnými diskami.
Pri pohľade na výšku podvozku a obrovské pneumatiky sa G500 4x4^2 vysmieva všetkým „mestským SUV“. Rozmery auta nie sú úplne zanedbateľné a na nedeľné nákupy to nebude.
Poďme sa pozrieť na to najzaujímavejšie, teda techniku. Pod kapotou nájdete nečakane nový 4,0 litrový bi-turbo motor V8, ktorý je aj v modeloch AMG-GT a C 63AMG. Pod kapotou Géčka ho naladili na výkon 310 kW (422 koní).
Výsledkom snahy nemeckých inžinierov je terénne monštrum, ktoré zahanbí nejedno SUV. Poďme sa pozrieť na pár čísel. Svetlá výška podvozka od zeme je 45 centimetrov a brodivosť vodou 100 cm. Ideálny off-road? Podľa Mercedesu vám bude pripomínať skôr športiak. S váhou 2996 kg ale sotva.
Luxusné ľudové auto - Volkswagen CC
Automobilka Volkswagen má nový koncept veľkého sedanu v luxusnom kupé. Podľa očakávania ide o ďalšiu generáciu Volkswagenu CC. Keďže predtým, minulý rok priniesla nemecká automobilka na trh ôsmu generáciu Passatu, čoskoro predstaví aj nástupcu súčasného top biznis modelu CC. A okrem toho bude mať rovnako ako Passat B8, namierené oveľa vyššie.
Dynamicky tvarovaná karoséria by mala priniesť viacero noviniek. Hoci má koncept karosériu štvordverového kupé, podľa prvých informácii by sa veko batožinového priestoru mohlo otvárať aj so zadným sklom. Ako liftbag, napríklad v novom Superbe. Zaujímavé bude aj pohonné ústrojenstvo konceptu. Pôjde totiž zatiaľ o hybrid. Poháňať ho bude bližšie nešpecifikovaný, benzínový motor TSI, ktorému budú asistovať dva elektromotory. A to po jednom na každej náprave. Auto teda bude mať pohon všetkých kolies. Očakávania od nového CC sú obrovské. Najmä po tom čo ukázal nový Passat.
Nový dizajn značky - Kia SportSpace
Kia si do Ženevy pripravila špeciálnu novinku novinku. Je ňou (zatiaľ) koncept dynamického, športového kombi. Automobilka ho nazvala SportSpace. Okrem toho však tento koncept iba potvrdzuje smerovanie značky. Tá bude z dvojice Hyundai/Kia športovejšou časťou.
Auto okrem toho svojou veľkosťou predznamenáva aj vzhľad novej generácia modelu Optima. A navyše naznačuje aj, že príde vo verzii kombi. Tak by Kia zvýšila svoje predaje Optimy najmä v Európe.
Koncept SportSpace vznikol v európskom dizajnovom centre, vo Frankfurte. Jeho tvar mal na starosti tím pod vedením šéfdizajnéra Gregora Guillauma. „Rozhodli sme sa urobiť auto, ktoré je novým typom grand tourera - auto pre aktívnych ľudí, ktorí potrebujú rozumný batožinový priestor počas víkendu, ale nechcú robiť kompromisy a voziť sa štýlovo, komfortne a s prvkami športovosti.", týmito slovami komentoval SportSpace Gregory Guillaume.
V duchu súčasných trendov je pravdepodobné, že štúdia SportSpace bude mať hybridnú pohonnú sústavu. Ide však o veľmi dynamické kombi, ktoré je určené pre maximálne štyroch pasažierov.
Športovo pôsobí aj interiér s koženými sedadlami a integrovanou opierkou hlavy či trojramenným volantom.
Dizajnové prvky ako zapustené kľučky, či extrémne úzke spätné zrkadlá sa zrejme do dizajnu sériovej Optimy nedostanú, no môžete očakávať, že základné črty preberie. Nakoľko sa bude podobať konceptu uvidíme podľa všetkého už na jeseň vo Frankfurte. Na tamojší autosalón by totiž Kia mala priniesť novú generáciu Optimy.
Kráľ ciest a okruhov - Koenigsegg Agera RS
Koenigsegg v roku 2010 vymenil modelovú radu CCX za modernejšiu Ageru. Odvtedy predstavil mnoho verzií Agery, každá z nich bola výkonnejšia než tá predchádzajúca. Ponuka typu Agera začína od „najslabšieho“ základného modelu Agera s výkonom 960 koní. Ktorá iná automobilka sa môže pochváliť tým, že jej základný model má 960 koní?
Ten, ako aj všetky ostatné verzie poháňa 5,0 litrový prepĺňaný motor V8. Model Agera S produkuje 1 044 koní a do valcov vstrekuje etanol. Výkonnejšia Agera s prívlastkom R posúva hranice výkonu ešte vyššie. V kombinácii s palivom E85 dokáže vyprodukovať až 1156 koní. Vrchol ponuky zatiaľ tvorí One:1. Prvé megaauto na trhu. Výkon je rovný megawatt, teda 1000 kW. One:1 má okrem toho aj úchvatný pomer výkonu a hmotnosti, keď dosahuje hodnotu 1. Teda 1360 koní na 1360 kg.
Ďalšie auto, ktoré má rozšíriť modelový rad Agery je auto s písmenami RS. Bude to ďalšia špecialita od tohto výrobcu, ktorá sa zaradí k top automobilom na trhu. Bližšie detaily zatiaľ nepoznáme.
Okrem predstavenia nového modelu RS plánuje Koenigsegg ukázať aj Regeru One:1. Slovo regera znamená vo švédčine „vládnuť“. Vo svete hyperšportov vládne model One:1 megawattovým výkonom už dnes. Za názvom Regera sa možno skrýva odkaz na okruh Nordschleife a snahu Koenigseggu pokoriť rivala Porsche 918. Nový vládca Nurburgringu by mal tak príznačné meno. Či sa budú za modelom One:1 skrývať nejaké technické zmeny, je otázne. Na všetko si budeme musieť počkať až do oficiálneho predstavenia.
Pripravené v spolupráci s: