Trefa do čierneho. Asi takto sa dá zjednodušene pomenovať to, čo urobili Francúzi so svojím modelom Peugeot 2008. Doteraz si ho domov odviezlo asi 35-tisíc ľudí, pričom sa predáva ešte len pol roka.
My sme si na test zobrali novinku s mikrohybridnou dieselovou „jednašestkou“ so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Premyslený základ
Po teste môžeme povedať, že „dvetisícosmička“ je tichá. A úsporná. Uskromní sa totiž so spotrebou pod hranicou piatich litrov na sto kilometrov.
Pod kapotou sa skrývalo 115 koní a pri rozbehu akcelerovala veľmi spontánne a s ľahkosťou. A to vďaka krútiacemu momentu 285 Nm. Okrem toho je obrovským plusom aj fakt, že jej emisie CO2 sú len na úrovni 106 g na jeden kilometer.
Práve pre tento fakt sa vo viacerých krajinách považuje „dvetisícosmička“ za ekoauto, vďaka čomu sa teší mnohým daňovým či iným prevádzkovým zvýhodneniam. Vôbec po prvýkrát Peugeot použil v modeli 2008 funkciu Grip Control, ktorá výrazne zlepšuje jeho pohyblivosť v ľahkom teréne alebo na snehu. Táto funkcia slúži na to, že auto sa dokáže samo prispôsobiť stavu vozovky.
Vodič si tak môže na centrálnej konzole zvoliť niektorý z režimov Sneh, Terén či Piesok alebo ponechá tento inteligentný systém fungovať v režime Standard.
Sklo zväčšuje priestor
Peugeot 2008 so svojou šírkou 1,74 metra patrí do kategórie áut takzvaných crossoverov, teda takých, ktoré spájajú výhody vozidiel viacerých segmentov. Ide o malé mestské auto. Je zároveň priestranné, čiže je vhodné pre rodinu. No zároveň by sme ho mohli prirovnať k robustnému SUV, ktoré má zvýšené odpruženie a ktorého disky majú diamantový výbrus a matnú úpravu.
Predná časť auta preberá dizajnérske prvky značky. Má jemne tvarovanú kapotu, ktorá zvyšuje pocit bezpečnosti.
Originálne svetlomety s dennými LED svetlami sú tvarované tak, aby čo možno najtesnejšie priliehali k optickým častiama s prednou časťou tvoria jeden celok. Dvetisícosmička je okrem toho vybavená presklenou panoramatickou strechou, ktorá otvára a zväčšuje vnútorný priestor auta.
Zadná časť Peugeotu 2008 spája dve vlastnosti: robustnosť a dynamickosť. Batožinový priestor s nízkym nakladacím prahom vo výške iba 60 centimetrov má široké zadné výklopné dvere lemované svetlami zasadenými do karosérie.
Intuitívny interiér
Ovládacie prvky auta sú umiestnené premyslene. Ovládajú sa intuitívne, čo šetrí pohyby vodiča
a tým dodáva jazde bezpečnosť. Multifunkčný volant so svojím atypickým tvarom dobre padne do ruky.
Na palube je aj „head-up displej“, ktorý zobrazuje informácie potrebné pri riadení priamo do zorného poľa vodiča bez toho, aby musel spustiť oči vozovky. Sedempalcová dotyková obrazovka slúži audiosystému, ako aj navigácii. V stredovom tuneli je po- ruke páka ručnej brzdy. Tá má zvláštny letecký tvar. Interiér je špecifický. Vetracie otvory, páčka ručnej brzdy, zdobenie spodnej a vrchnej časti malého volantu, bočné časti hlavice radiacej páky a ozdoby dotykovej obrazovky sú vyrobené z brúseného chrómu.
Atmosféra auta v noci je neprekonateľná. A to vďaka špecifickému svetelnému podpisu. Ukazovatele v „head-up displeji“ sú lemované modrým LED podsvietením, panoramatická presklená strecha má LED svetlovody, ktoré vydávajú tlmené modré svetlo.
Chválime sedadlá, pohodlne sa sedí nielen vpredu, ale aj vzadu, čo v prípade malých áut segmentu B nebýva vždy zvykom.
Snímky: Autor