Nový Citroën C4 Picasso zaujme dizajnom. Vplývajú na to predovšetkým možnosti, ktoré sa otvorili vďaka využitiu novej podvozkovej platformy EMP2. Minimalizoval sa predný previs, znížilo sa umiestnenie motora a podlahy a zväčšil sa rozchod. Dizajnér Fréderic Soubirou vytvoril nezameniteľnú bočnú chrómovú líniu v tvare štylizovaného písmena C, čím upriamil pozornosť na bočný profil vozidla. Vytvoril tak novú osobnosť modelu a podčiarkol vnútorný priestor pre pasažierov, ktorým ich vozidlo rozmaznáva tak vpredu, ako aj vzadu.
Plynulá energia vozidla sa odvíja práve od výrazného profilu a svalnato tvarovaných blatníkov. Predná časť sa nesie v duchu nového dizajnového jazyka značky. Štíhle denné svetlomety s LED technológiou opticky predlžujú mriežku chladiča a dopĺňajú ich hneď pod nimi umiestnené aerodynamicky tvarované hlavné svetlomety. Citroën C4 Picasso je prvým kompaktným vanom s čisto spaľovacím motorom, ktorý vypúšťa menej ako 100 gramov emisií CO2 na jeden kilometer. Podpísal sa pod to motor e-HDi 90 Airdream spojený s novou generáciou 6-stupňovej robotizovanej prevodovky, ktorý vypúšťa iba 98 gramov emisií, čo v danej kategórii zodpovedá rekordne nízkej kombinovanej spotrebe 3,8 litra na sto kilometrov.
Snímka: Citroën