StoryEditor

Volkswagen odškodňuje vodičov. V USA tisíc dolárov, Európania nedostanú nič

26.01.2016, 11:33
Autor:
HNstyle.skHNstyle.sk
Kým v zámorí dostanú majitelia áut od Volkswagenu 500 dolárov v hotovosti a ďalších 500 na servis, v Európe je situácia iná.

Volkswagen odškodňuje majiteľov dotknutých áut len v USA. V Európe je situácia iná. Nemecký koncern neplánuje žiadne kompenzácie európskym vlastníkom vozidiel s nelegálnym softvérom, v novembri 2015 to vyhlásil hovorca značky. Eurokomisárke pre priemysel, Elzbiete Bienkowskej, sa tento postup nepáči a požaduje rovnaké zaobchádzanie aj s tunajšími zákazníkmi.

V USA dostanú majitelia postihnutých áut platobnú kartu s hodnotou 500 dolárov a ďalších 500 dolárov ako zľavu na služby (nákup, servis) u miestneho dílera VW. Wolfsburg žehlí škandál v zámorí aj pomocou asistenčnej služby na tri roky zdarma.

„Rada by som vás poprosila, aby ste prehodnotili váš postoj pokiaľ ide o odškodné a zohľadnili možnosť kompenzovať tiež európskych zákazníkov,“ hovorí komisárka Bienkowská. „Problematika kompenzácií presahuje rozdiely v právnom nastavení medzi EÚ a USA a hrá zásadnú rolu v pohľade na VW ako zodpovednú a dôveryhodnú spoločnosť.“

Dodatočné kompenzácie pre Európanov by však spôsobili koncernu ďalšie finančné problémy. Musíme brať do úvahy, že väčšina vozidiel zasiahnutá škandálom Dieselgate pochádza z Európy. Ide o približne 8,5 milióna automobilov. Nemcom sa teda logicky do odškodnenia nechce.

Bienkowska však nepožaduje len zrovnoprávnenie európskych a amerických zákazníkov. Eurokomisárka pre priemysel požaduje aj presné čísla postihnutých áut v jednotlivých krajinách únie. Ďalej volá po väčšom množstve informácií ohľadom zvolávacej akcie, ktorú koncern pripravuje. Kým v Nemecku bude návšteva servisov povinná, na Slovensku pôjde do servisu pravdepodobne len ten, kto chce.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk


 

01 - Modified: 2008-01-19 12:56:00 - Feat.: 0 - Title: Vodička z Lemešian usmrtila chodca
01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA 02 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 03 - Modified: 2024-11-03 13:10:14 - Feat.: - Title: Po rokoch štrukturálnych problémov je redukcia nákladov nevyhnutná, hovorí šéf Volkswagenu 04 - Modified: 2024-10-31 10:57:57 - Feat.: - Title: Ford znovuzrodil svoj ikonický model Capri. Ako jazdí s technikou od Volkswagenu? 05 - Modified: 2024-10-30 19:48:45 - Feat.: - Title: Volkswagen zverejnil časť úsporných opatrení, odbory hovoria o toxickom zozname
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
05. november 2024 12:41