Škoda Fabia
Doteraz najpredávanejšie auto na Slovensku - Škoda Fabia dostane nástupcu. Škodovka oficiálne ukáže jeho tretiu generáciu. Nová Fabia sa opticky zväčšila, dostala dizajn od Jozefa Kanaňa a získala moderné technológie. Napríklad už v základnej výbave má ponúknuť až šesť airbagov.
Fabia novej generácie dostane omnoho dravejší vzhľad najmä kvôli zníženej výške a až o deväť centimetrov zväčšenej šírke karosérie. Samozrejmosťou pre toto auto bude denne svietenie, dotyková obrazovka, ktorá bude spolupracovať s mobilnými telefónmi, alebo aj cúvacia kamera. Vozidlo sa tak technologicky dostane na úroveň svojej konkurencie.
Nové motory, ktoré budú auto poháňať, budú výkonnejšie, ale aj úspornejšie. Nová ekologická verzia Greenline si má dokonca na sto kilometrov vypýtať približne len 3,1 litra. Auto dostalo aj väčší kufor a jeho predaj sa má začať ešte koncom tohto roka. (Viac informácií tu)
Audi A6
Nová maska, svetlá či motory. Audi A6 po facelifte dostalo to, čo vlajková loď Audi A8. A to špičkové LED svetlomety Matrix, ktoré sa považujú za jedny z najlepších na trhu. Okrem toho dostalo auto aktualizované bezpečnostné systémy, samo sa dokáže udržať v pruhu, či nový čip pre multimediálny systém od spoločnosti Nvidia.
Pohľad na Audi A6 zmení aj vynovená predná maska či „ultra“ šetriace motory. Napríklad agregát 2,0 TDI ultra by si mal vystačiť so 4,2 litra nafty na sto kilometrov. Výkonnejšie verzie začnú, kvôli spotrebe pri nižšom nasadení, vypínať valce.
Motory okrem nižšej spotreby budú poskytovať v jednotlivých verziách aj vyšší výkon. Zlepšený bude aj podvozok, ktorý napríklad dostane po prvýkrát pružiny z kompozitného materiálu, nie z ocele.
Land Rover Discovery
Prišiel o hrany a dostal vzhľad po inom SUV z anglickej automobilky, a to Range Roveri Evoque. Jeho možnosti v teréne majú byť podľa štandardov Land Roveru, teda toto nie je len SUV, ktoré maximálne zdolá vyšší obrubník v meste.
Nový Discovery má byť s deväťstupňovou prevodovkou pohodlnejší, technicky zdatnejší, napríklad dostane nový systém s dotykovou obrazovkou či, samozrejme, obsahuje motory nižšou spotrebou.
Rapídne sa znížila aj hmotnosť automobilu, pri verzii Sport sú to stovky kilogramov. Vďaka hliníku. Pri bezpečnosti sa teraz myslelo aj na chodcov, a tak paradoxne zatiaľ čo Volvo svoj airbag pre chodcov ruší, Land Rover ho po novom dostane. Novinka sa na trh dostane okamžite po Novom roku za cenu okolo 37-tisíc eur. V portfóliu má zastúpiť však aj model Freelander.
Volvo XC90
Je to najdôležitejší model severskej značky. Novinka po neuveriteľných 12 rokoch nahradí starší model, ktorý si právom vyslúžil prívlastky ako luxusný či najbezpečnejší. Volvo XC90 na rok 2014 dostalo úplne nový podvozok, bezpečnostné systémy či pohonné jednotky. Prakticky rovnaké ostali len dizajnové tvary karosérie.
Na prednú masku dorazil nový prvok, ktorý bude v budúcnosti charakterizovať všetky modely Volvo, a to denné LED svetlá v tvare Thórovho kladiva. Výraznou zmenou prešiel aj interiér, ktorému zmenil tvar najmä na výšku postavený dotykový displej. Veľké ovládače ako v minulosti už nečakajte. Ten by mal navyše dokonale spolupracovať s mobilnými telefónmi, a to najmä od značky Apple.
Pod kapotu sa dostane široká paleta motorov, ktoré budú vo veľkej miere štvorvalcové. Na vrchole bude hybridný model s elektromotorom a celkovým výkonom 400 koní a 640 Nm. (Viac infomácií tu)
Mercedes-Benz AMG GT
Keď sa vymieňa vrcholový model Mercedesu, je to vždy obrovská udalosť. Model GT zaujal obrovské množstvo fanúšikov a sama automobilka ho riadne promovala ešte pred jeho odhalením, ktoré sa udialo len nedávno. A čo ukáže Paríž? Okrem toho, že odštartuje jeho predaj, odhalí aj konečnú sumu, za ktorú sa toto auto bude predávať.
Zákazníci, ktorí obetujú značnú sumu, tak však dostanú to najlepšie, čo AMG dnes môže ponúknuť. Zrýchlenie z nuly na sto za tri sekundy je na úrovni modelov Ferrari a udávaná priemerná spotreba 9,4 litra je na päťstokoňový osemvalec ako z iného sveta. AMG GT dostane slabší výkon ako jeho predchodca, no všetko zmaže jeho hmotnosť.
Auto je postavené na hliníkových dieloch či karbóne a vďaka tomu má na cestách dosahovať omnoho lepšie výsledky. A pohodlne dosiahne rýchlosť viac ako 300 kilometrov za hodinu. Avšak ani tento model sa nevyhol napríklad systému štart – stop. (Viac infomácií tu)
Snímky: automobilky