„V porovnaní s predchodcom je nová Fabia o deväť centimetrov širšia a o tri centimetre nižšia," dodáva Škoda k prvej oficiálnej kresbe novej generácie modelu Fabia. Od dobre informovaných ľudí zo zákulisia značky, sme toho však zistili oveľa viac.
Najväčším prekvapením bude vzhľad. Nová Fabia pôsobí solídne aj napriek v podstate nezmeneným rozmerom (ľahko sa zmenili proporcie). Pôsobí dojmom oveľa väčšieho a dospelejšieho auta. Úlohu rodinného vozidla, ktorú v našich končinách často musí zastávať, teda podľa všetkého splní dobre. Niekomu vraj skôr pripomína Fabiu prvej generácie ako "dvojku".
Dizajnový štýl diktovaný Jozefom Kabaňom sa udrží, teda aj nová Fabia dostane hrany ako Rapid či Octavia. Svetlá majú pôsobiť na novej karosérii v porovnaní s aktuálnym modelom o niečo väčším dojmom. Vydariť sa mali najmä tie zadné. Informátor zo Škodovky ich opisuje tak, že majú zaujímavé čierne orámovanie a sú plasticky tvarované.
Fabia sa vo svetovej premiére predstaví na autosalóne v Paríži začiatkom októbra, ale výroba začne o niečo skôr. Nová generácia, už tretia v poradí, sa tento rok predstaví po pätnástich rokoch. Prvá mala premiéru v roku 1999, od tej doby sa ich vyrobili tri milióny.
Škoda osloviť najmä mladšiu klientelu. Podľa štatistík automobilky je dnes priemerný vek kupcov Fabie až 54 rokov, a to chce zmeniť.
František Dvořák