Hyundai toho vo svete športových áut ešte veľa nedokázal. No zatiaľ ani nemusel. Doteraz, presnejšie donedávna ich úlohou bolo robiť autá pre chudobných vodičov. Prosto poskytnúť mobilitu širokej verejnosti. Kedysi aj to s ohromnými kompromismi, no minimálne od začiatku ďalšieho desaťročia je to absolútne inak.
Netvrdím, že Hyundai treba zbožňovať, alebo im fandiť, no značka si určite zaslúži rešpekt a s ohľadom na dosiahnuté v pomere k času aj obdiv. Celkom ma mrzí, že predošlá veta sa športových áut z Kóreje netýka. Teda ešte nie. No zároveň môžem potvrdiť, že sú na veľmi dobrej ceste. Veľká modernizácia Genesis Coupé to potvrdzuje najlepšie, aj keď žiaľ nie vo všetkých oblastiach v ktorých by som si to želal.
Genesis Coupé 3,8 V6 GDI je najrýchlejší, najdynamickejší a najdravejší Hyundai histórie značky. Pravdupovediac, na to veľa námahy nutnej nebolo. Minulosť tejto značky veľa, vlastne žiadne skutočné športové autá nepozná. Boli tu len akože športové kupé. Problém pritom vôbec nebol v tom, že to boli predokolky. Aj mená ako Hyundai S-coupé, Hyundai Coupé, alebo Tiburon boli, povedzme, v poriadku.
No to bolo všetko! Vyzerali totiž ešte horšie než jazdili. Na rozdávanie nemali ani výkonu ani dynamiky. Pripraviť doposiaľ najsilnejší športiak teda vôbec nebolo náročné. Maximálna rýchlosť modelu V6 je viac než dostatočných 260 km/h. Výrobca síce udáva zrýchlenie na stovku za 5,9 s, no prisahám, že auto sa nie len zdá, ale aj musí byť o poznanie rýchlejšie. Verím, že aj takmer o sekundu, no presné meranie sme, žiaľ, nezrealizovali. Skvelé správy sú, že podstatnú časť mojich výčitiek, ktoré som pri teste Hyundai Genesis Coupé zaznamenal v roku 2011 dokázali v tejto veľkej modernizácii opraviť.
Hyundai Genesis Coupé 3,8 V6 GDI
rok výroby 2013
PLUSY:
+krásne, dravé, živočíšne
(páči sa všetkým),
+výkonný motor s charakterom a zvukom,
+2-stupňovo vypínateľné ESC,
+8-stupňov pre komfort a spotrebu,
+mechanický samosvor funguje,
+športovo/komfortné pruženie,
+GT komfort cestovania,
+zvuk motora (sanie i výfuk),
+pozdĺžne nastaviteľný volant,
+posed, športovo-komfortné sedačky,
+trakcia,
+4 miestne kupé (s kompromismi),
+spotreba paliva aj pod 10 l/100 km,
+zaujímavá cena.
MÍNUSY:
- hmotnosť až 1670 kg,
- prekvapivo nedotáčavé,
- nevhodný softvér automatu,
- málo moderné technológie,
- bez manuálnej prevodovky v EÚ,
(vo svete áno pre oba motory!),
- gýčové plastové prieduchy na kapote,
- posiľňovač riadenia.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk