Priekopnícka "elektro" automobilka Tesla bola vždy neortodoxná v otázke predaja svojich vozidiel. Už od svojho vzniku uprednostňuje internetový predaj, no aj napriek tomu sa nevyhla postaveniu určitej siete dílerov. Elon Musk však tvrdí, že predaj jedného auta v predajni Tesla stojí firmu dve tisíc dolárov. Preto prišiel s novým modelom predaja, v ktorom chce tieto peniaze dať svojim zákazníkom.
Ako to má fungovať? Každý zo súčasných majiteľov Tesly Model S dostane špeciálny kód. Ak niekomu odporučí Teslu a ten sa pre ňu rozhodne, dá mu svoj kód a nový majiteľ dostane zľavu tisíc dolárov na svoju novú Teslu. Ďalších tisíc dolárov dostane súčasný majiteľ Tesly, ktorý značku odporučil, vo forme kreditu. Ten ho môže použiť na nákup nového auta alebo doplnkov, prípadne servis.
Aby bola motivácia ešte väčšia, majitelia na ktorých odporučenie si auto kúpi päť ľudí dostanú zdarma prehliadku fabriky Gigafactory, kde Tesly vznikajú. Tí, ktorí privedú desať nových zákazníkov dostanú zľavu 20 tisíc dolárov na nový Model X z edície Founder’s Series, čiže akejsi zakladateľskej série. Ak by sme boli v teleshopingu, poviem, že ani to však ešte nie je všetko. Prvý človek, ktorý získa desať nových zákazníkov vo svojom regióne dostane Model X zadarmo.
Tento model predaja rozhodne nie je nový a samotný Musk vraví, že podobný systém použili aj na získanie zákazníkov pre Pay Pal v roku 1999. V Tesle tento experiment pobeží do 31 októbra 2015. Hoci Tesla v USA spustila už aj predaj jazdených áut, zatiaľ bude systém možné aplikovať iba na nové vozidlá. Ak sa však nový model predaja ujme, budú v ňom samozrejme pokračovať aj ďalej a rozšíria ho.