Tretiu generáciu Škody Fabia oficiálne predstavia ešte tento rok. Tvrdí tak samotná automobilka v jednej zo svojich tlačových správ. Fabia je v portfóliu Škody dôležité auto a stále je to aj aktuálne najpredávanejšie auto na Slovensku. Navyše má svoju pozíciu na európskom trhu, a toto sú prvé fotky prototypu auta, ktoré odfotili pri testovaní na Nürburgringu.
Lacné a jednoduché auto
Otázka ale znie, čo tam to auto vôbec robí? Nie len preto, že je verejne známe, že verzia Škoda Fabia RS už nebude existovať ale aj preto, že tretiu generáciu Fabie postavia na rovnakej, teda na zastaranej a komplexne preverenej platforme, na ktorej je postavené súčasné VW Polo. To však budúci rok dostane úplne nové koncerovné šasi. Škoda si ho, žiaľ, nezaslúži a musí aj naďalej plniť úlohu lacného a jednoduchého auta v sortimente VW Group.
Hoci je celé pokryté maskovacími fóliami, dizajn Fabie je viditený. Predná maska je v štýle Rapidu či Octavie, a podobne je tomu tak aj pri zadných svetlách. Celkovo by Fabia mala mať čistý dizajn s jednoduchými líniami, pričom sa nebude snažiť za každú cenu podobať na väčšie typy značky.
Najmarkantnejším dizajnovým prvkom, ktorý bude iný než u doterajších modelov, je výrazné skosenie zadného okna. Dizajn bude síce s ostrejšími hranami, ako napríklad pri Rapide, no silueta Fabie ostáva rovnaká. Škoda nechystá športovo naladený model RS, no namiesto toho sa chce sústrediť na cenovú dostupnosť a praktickosť.
Kufor dostane 350 litrov
Vyfotografované testovacie auto podľa toho aj vyzeralo. Športový detail je možno len malý strešný spojler a 15 palcové kolesá. Koncovka výfuku je schovaná pod nárazníkom, ako dávnejšie avizoval šéfdizajnér Škody Jozef Kabaň.
Novú Fabiu údajne nepostavia na novej platforme, ale na prepracovanej s označením PQ24, čím chce automobilka ušetriť náklady. Podobne to bude s motormi, kde základný 1,0-litrový nahradí vynovené 1,2 HTP, pričom ho už môžete vidieť v Volkswagene Polo alebo v Up!
Benzín 1,2 TSI dostane štart-stop systém, čo môže ešte viac stlačiť spotrebu smerom dolu. Diesel bude pravdepodobne iba jeden, a to 1,4-litrový trojvalec, ktorý v koncerne nahradí 1,2 TDI a 1,6 TDI. Zákazníkov určite osloví aj 350 litrový batožinový priestor (bez rezervného kolesa), a priestor v interiéri by mal byť taktiež väčší než v aktuálnej generácii.
Okrem 5-dverovej verzie príde na trh aj kombi a hovorí sa aj o úžitková verzii. Na ne si ale zákazníci počkajú.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk
Snímky: autoevolution.com