StoryEditor

Škoda už testuje novú Fabiu. Podobá sa na Rapid

21.05.2014, 06:28
Autor:
stlstl

Tretiu generáciu Škody Fabia oficiálne predstavia ešte tento rok. Tvrdí tak samotná automobilka v jednej zo svojich tlačových správ. Fabia je v portfóliu Škody dôležité auto a stále je to aj aktuálne najpredávanejšie auto na Slovensku. Navyše má svoju pozíciu na európskom trhu, a toto sú prvé fotky prototypu auta, ktoré odfotili pri testovaní na Nürburgringu.

Lacné a jednoduché auto

Otázka ale znie, čo tam to auto vôbec robí? Nie len preto, že je verejne známe, že verzia Škoda Fabia RS už nebude existovať ale aj preto, že tretiu generáciu Fabie postavia na rovnakej, teda na zastaranej a komplexne preverenej platforme, na ktorej je postavené súčasné VW Polo. To však budúci rok dostane úplne nové koncerovné šasi. Škoda si ho, žiaľ, nezaslúži a musí aj naďalej plniť úlohu lacného a jednoduchého auta v sortimente VW Group.

Hoci je celé pokryté maskovacími fóliami,  dizajn Fabie je viditený. Predná maska je v štýle Rapidu či Octavie, a podobne je tomu tak aj pri zadných svetlách. Celkovo by Fabia mala mať čistý dizajn s jednoduchými líniami, pričom sa nebude snažiť za každú cenu podobať na väčšie typy značky.

Najmarkantnejším dizajnovým prvkom, ktorý bude iný než u doterajších modelov, je výrazné skosenie zadného okna. Dizajn bude síce s ostrejšími hranami, ako napríklad pri Rapide, no silueta Fabie ostáva rovnaká. Škoda nechystá športovo naladený model RS, no namiesto toho sa chce sústrediť na cenovú dostupnosť a praktickosť.

Kufor dostane 350 litrov

Vyfotografované testovacie auto podľa toho aj vyzeralo. Športový detail je možno len malý strešný spojler a 15 palcové kolesá. Koncovka výfuku je schovaná pod nárazníkom, ako dávnejšie avizoval šéfdizajnér Škody Jozef Kabaň. 

Novú Fabiu údajne nepostavia na novej platforme, ale na prepracovanej s označením PQ24, čím chce automobilka ušetriť náklady. Podobne to bude s motormi, kde základný 1,0-litrový nahradí vynovené 1,2 HTP, pričom ho už môžete vidieť v Volkswagene Polo alebo v Up!

Benzín 1,2 TSI dostane štart-stop systém, čo môže ešte viac stlačiť spotrebu smerom dolu. Diesel bude pravdepodobne iba jeden, a to 1,4-litrový trojvalec, ktorý v koncerne nahradí 1,2 TDI a 1,6 TDI. Zákazníkov určite osloví aj 350 litrový batožinový priestor (bez rezervného kolesa), a priestor v interiéri by mal byť taktiež väčší než v aktuálnej generácii.

Okrem 5-dverovej verzie príde na trh aj kombi a hovorí sa aj o úžitková verzii. Na ne si ale zákazníci počkajú.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk

Snímky: autoevolution.com

01 - Modified: 2006-05-25 12:08:00 - Feat.: 0 - Title: Bugár: V tomto volebnom období dostala politická kultúra facku
01 - Modified: 2024-09-18 12:33:44 - Feat.: - Title: Zaplavené auto? Ak voda prekročí túto hranicu, oprava už bude mimoriadne náročná 02 - Modified: 2024-08-23 12:19:11 - Feat.: - Title: Nulové úmrtia na cestách? Vízia Bruselu v lete umelo nafúkla trh, po nej prišiel pád predajov áut 03 - Modified: 2024-08-05 11:39:01 - Feat.: - Title: Predaju nových áut sa na Slovensku darí. Jednotkou na trhu zostala Škoda s viac než pätinovým podielom 04 - Modified: 2024-06-05 05:00:00 - Feat.: - Title: Škoda je značka, ktorá má status 05 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
15. november 2024 10:34