Mercedes nedávno ukázal prototyp svojej novej technológie, ktorú si tažké nákladné autá požičali od osobných. Daimler má výskum autonómneho riadenia vozidiel na veľmi vysokej úrovni a práve to integroval do svojho ťahača Actros. Prototyp dostal meno Future Truck 2025 a na svoju jazdu po diaľnici nepotrebuje vodiča. Kamión si cestu pokojne odšoféruje sám. Daimler testuje toto vozidlo na uzavrených cestách, ale aj v skutočnej premávke na kúsku nemeckých diaľníc.
Počítač, ktorý spracúva údaje z kamier, senzorov či radaru, dokáže riadiť ťahač až do rýchlosti 85 kilometrov za hodinu. Vozidlo rozpoznáva dopravu pred ním, no vie, ako sa správajú autá po jeho boku alebo za ním. Systém určený pre ťažké nákladné autá má byť odpoveďou na zvýšenie bezpečnosti na cestách pri stále stúpajúcej hustote premávky. Odhadom sa má podľa Mercedes-Benz zvýšiť podiel nákladnej dopravy do roku 2025 o dvadsať percent.
Inteligentný kamión sa dokáže napríklad sám vyhnúť vozidlu, ktoré by stálo na krajnici, uhnúť záchranárskym zložkám či samozrejme v prípade zápchy úplne zastaviť. Okrem toho sa v prípade bezpečnosti vylučuje napríklad mikrospánok. Keďže kamión by nešoféroval človek.
Technológia by sa mala postupne integrovať do ďalších nových generácií kamiónov. Predpoklad o samostatne jazdiacich ťahačoch na diaľniciach však nie je len technologická otázka. V prípade autonómnej jazdy sa musia vyriešiť aj otázky legislatívy a zodpovednosti za škodu v prípade zlyhania systému. Samostatne jazdiace autá, no s vodičom za volantom už dnes môžu jazdiť napríklad v americkom štáte Nevada. Ťažké nákladné auto, kde by vodič slúžil len ako asistent, by sa mohlo objaviť približne o desať rokov.