Športové srdce auta zvýrazňujú aj línie prednej kapoty, pričom nadväzujú na charakteristickú masku chladiča. Kľučky na zadných dverách splývajú s karosériou tak dokonale, že v prvom momente si ich možno ani nevšimnete. Odpor vzduchu karosári dokonale minimalizovali. Pri rýchlosti do 100 km/h sme si ani veľmi neuvedomovali prúdenie vzduchu, no na diaľnici a pri rýchlosti 130 km/h sa už prenášal do kabíny silnejší hluk. Jeho príčinou boli, okrem motora, pravdepodobne aj pneumatiky. Inak je však chod motora kultivovaný, hoci nie výrazne športový.
Ostré tempo aj v zákrutách
Každý, kto si sadne za volant tejto "šelmičky", sa môže tešiť predovšetkým na dynamickú jazdu v zákrutách. Alfu Romeo 147 sme otestovali v zákutiach slovenskej prírody v okolí Banskej Štiavnice. Na úzkych cestičkách plných zákrut sme s týmto autom mali pocit istoty a bezpečnej jazdy. I napriek tomu, že stretnutia s protiidúcimi autami si v zákrute na úzkej ceste vyžadovali zvýšenú presnosť stopy. Ovládanie 147-ky je však také presné, že prejazd zákruty sme si mohli dovoliť aj v ostrom tempe.
Ľahká noha, dobrá spotreba
Páčilo sa nám, že na ovládanie plynového pedála stačila veľmi ľahká noha a ocenili sme aj účinné brzdy. V zákrutách sme mali pomerne dobrý výhľad, pričom aj akcelerácia bola na dobrej úrovni, takže labužnícky pocit nič nenarušovalo. Jediné, čo sa vymykalo našim pôvodným predstavám, bol "nervózny" podvozok. Na hrboľatej vozovke Alfa v zákrutách poskakovala, aj keď v konečnom dôsledku - ako sme už spomínali - spoľahlivo držala stopu. Ak na ceste neboli nerovnosti, rýchly prejazd zákrutou bol úplne bezpečný. Spotrebu sme sledovali iba odhadom, približne však korešpondovala s údajmi výrobcu. To znamená mimo mesta kolo 6,5 litra na 100 km a dojazd pri 60-litrovej palivovej nádrži sa blížil k 900 km.
Interiér nesklamal
Interiér do bodky splnil naše očakávania. Anatomicky tvarované sedadlá sú nastaviteľné pozdĺžne i výškovo (rovnako ako volant), dobre čitateľné kruhové prístroje majú biely podklad a červené osvetlenie. Dostatočne široké dvere umožňujú pohodlné nastupovanie, piate dvere sú ovládané elektricky. Dvojzónová klimatizácia dotvára príjemné prostredie aj pri dlhších cestách. Objemná odkladacia priehradka pred spolujazdcom je ďalším plusom tohto auta.
Naše odporúčanie
Aj keď v nižšej strednej triede medzi sebou súperia konkurenti rôznych veľkostí a tvarov, kto uprednostňuje športový imidž, tomu môžeme Alfu Romeo 147 odporúčať. Neohúri veľkosťou, v prípade testovaného auta ani objemom motora, ale poskytne dostatok pôžitku v meste aj mimo neho. Zvlášť pri jazde v serpentínach a stúpaniach. Je svojská, a tak k nej nie je priraďovanie konkurentov jednoznačné. Za takých však môžeme považovať Audi A3, Citroën C4, Hondu Civic, Mazdu M3, Peugeot 307, Renault Mégane, SEAT Leon či VW Golf. Na začiatku pestrej ponuky je Alfa Romeo 147 s najmenším výkonom 105 k za 674-tisíc korún (trojdverová verzia). Silnejšia verzia (120 k) s rovnakým motorom 1,6 l, ktorú sme testovali, stojí (podľa počtu dverí) 709-, resp. 734-tisíc korún. Dvojlitrové motory pod kapotou sú drahšie - od 854-tisíc korún. Kompromisom však môže byť 100-koňový diesel 1,9 l za 729-, resp. 754-tisíc korún. Najvýkonnejší dieselový model, ktorý uvádzame aj v tabuľke, stojí 931-tisíc - ak sa rozhodnete pre trojdverovú karosériu.
Akú značku auta si plánujete kúpiť (august a september 2005, v %) | |
Škoda | 68,2 |
VW | 19,6 |
Peugeot | 15,9 |
Renault | 7,6 |
Opel | 6,1 |
Fiat | 5,3 |
Citroën | 4,6 |
Kia | 3,8 |
Ford | 3,8 |
Toyota | 3 |
Suzuki | 3 |
Zdroj: TNS SK, TASR |
Technické údaje | |||
Alfa Romeo 147 | 1,6 Twin Spark | 2,0 T.Spark | 1,9 JTD M-Jet |
Objem motora (cm3 ) | 1598 | 1970 | 1910 |
Výkon (kW/k) |
88/120 |
110/150 |
110/150 |
Krútiaci moment (Nm) | 146 | 181 | 305 |
Max. rýchlosť (km/h) | 195 | 208 | 208 |
Zrýchlenie 0 – 100 km (s) | 10,6 | 9,3 | 8,8 |
Alfa Romeo 147 | 8,2 | 8,9 | 5,9 |
(motory sú vybrané náhodne) |