Automobilka BMW pozastavila rozhovory o pokračujúcej spolupráci s ďalším nemeckým výrobcom áut Daimler. Dôvodom je to, že Daimler v roku 2014 európske úrady informoval o zrejmom karteli piatich nemeckých automobiliek, bez toho aby o tom dal vedieť BMW, s ktorou spolupracuje v mnohých oblastiach.
Napísal to denník Süddeutsche Zeitung. Podozreniu z dlhoročných kartelov, ktoré teraz vyšetruje Európska komisia, čelí okrem Daimleru a BMW aj Volkswagen, Audi a Porsche.
Daimler udal aj sám seba, keď pred tromi rokmi európske úrady informoval o praktikách nemeckých automobiliek. Urobil tak zrejme preto, aby sa vyhol následnej pokute. Aby však získal pozíciu korunného svedka, nesmel Daimler o svojom kroku informovať nikoho ďalšieho.
A práve to prekáža BMW, ktorá s Daimlerom široko spolupracuje. "Dôvera je úplne poškodená," znie podľa Süddeutsche Zeitung z automobilových kruhov. BMW chce teraz podľa mníchovského denníka preskúmať spoluprácu napríklad v oblasti nákupu autodielov, spomaliť by sa mohla aj výstavba čerpacích staníc pre elektromobily, na ktorej chceli obe automobilky spolupracovať.
Podobný krok ako Daimler v roku 2014 vlani urobila tiež automobilka Volkswagen. Vzhľadom k tomu, že bola druhá, nemôže dúfať, že by sa vyhla celej pokute, ak o nej Európska komisia rozhodne.
Takáto pokuta môže byť pritom veľmi vysoká. Vlani Európska komisia vymerala pokutu štvorici výrobcov nákladných áut v celkovej výške tri miliardy eur. Automobilka MAN, ktorá je dcérskou spoločnosťou Volkswagenu, vtedy ako jediná nemusela platiť nič, pretože s úradmi spolupracovala ako korunný svedok.