Okrem krízových situácií pedál brzdy už nebude potrebný, ani používaný. Podobné riešenie už ponúka napríklad aj BMW i3, ktoré po ubratí plynu tiež citeľne spomaľuje. Nový Nissan Leaf však ovládanie len jedným pedálom posúva ešte ďalej.
Ubratý plyn tu bude zodpovedať intenzívnejšiemu brzdeniu. Dokonca tak, že auto dokáže bez klasickej brzdy stáť aj v prudšom stúpaní. Okrem toho bude mať aj automatický parkovací asistent Nissan Pro Pilot Park. Nissan Leaf II má mať premiéru už onedlho, 6. septembra.
Nadviazať má na úspechy predchodcu, ktorý oslovil viac ako 270-tisíc majiteľov. Novinka príde s najnovšími systémami a rôznymi „vychytávkami“, ako je napríklad aj spomínaná funkcia e-pedal.
Po prepnutí páčky na centrálnej konzole do polohy e-Pedal sa zmenia hodnoty pedálu akcelerátora, ktorý bude fungovať aj ako brzda. Technicky však pôjde o intenzívnejšiu rekuperáciu. V meste už nebudete musieť vo väčšine (Nissan hovorí o 90 percentách) prípadov používať brzdový pedál.
Ovládanie auta by malo byť ešte jednoduchšie. Či si vodiči obľúbia funkciu, ktorá bude nútiť mať pravú nohu stále na plyne, ak sa chcete pohybovať, je otázne. Nápad to každopádne nie je zlý, no nejeden podobný na nevôli zmeniť zvyky stroskotal.
Vodičovi novinka umožní zastaviť na svahu, podrží auto bez nutnosti stáť na pedáli, ako funkcia Auto Hold. Tu to však bude fungovať bez predchádzajúceho stlačenia brzdového pedálu.
Samozrejme, v naliehavých situáciách príde k slovu aj konvenčný brzdový pedál a klasický hydraulický brzdový systém. Avšak v bežných prípadoch by si mal vodič vystačiť len s jedným pedálom. Jazdiť po mestách bude teda ešte jednoduchšie.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.